صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / راهنمای کاربرد Let’s در زبان انگلیسی به زبان ساده

راهنمای کاربرد Let’s در زبان انگلیسی به زبان ساده

راهنمای کاربرد Let’s در زبان انگلیسی به زبان ساده

راهنمای کاربرد Let’s در زبان انگلیسی به زبان ساده let’s مخفف شده ی let us به معنی (بیایید) (بگذار) (بگذارید) است. هر وقت در ابتدای جمله از let’s استفاده شود، قصد داریم شنونده را با خودمان برای انجام کاری همراه کنیم.

راهنمای کاربرد Let’s در زبان انگلیسی به زبان ساده

کاربرد Let’s، در جملات انگلیسی چیست؟؛ و چه مواقعی از این عبارت برای منفی کردن جملات استفاده می‌کنیم؟ برای جواب دادن به این سؤال باید به ساختار افعال در زبان انگلیسی توجه کنید. افعال انگلیسی برای نشان دادن انجام کاری یا فعالیت خاصی استفاده می‌شوند؛ بنابراین بدون وجود افعال جملات انگلیسی ناقص هستند؛ و گوینده نمی‌تواند منظور خودش را به درستی بیان کند.

در این مطلب درباره Let که یکی از خاص‌ترین و کاربردی‌ترین افعال زبان انگلیسی است نکاتی که باید بدانید را ارائه کرده‌ایم. اگر برای ساختن جملات انگلیسی حاوی این ساختار مشکل دارید، یا درک گرامر انگلیسی برایتان دشوار است، پیشنهاد می‌کنیم در کلاس آنلاین انگلیسی همیارزبان شرکت کنید؛ و تحت نظر بهترین اساتید این حوزه زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

کاربرد Let’s در زبان انگلیسی

Let’s یکی از عبارت‌های متداول و پرکاربرد در زبان انگلیسی است؛ که اغلب افراد برای همراه کردن دیگران با خودشان جهت انجام کاری از آن استفاده می‌کنند. این فعل شباهت زیادی با افعال امری دارد؛ اما به طور کلی برای درخواست همراهی دیگران درباره موضوع خاصی استفاده می‌شود؛ و فشاری روی طرف مقابل برای پذیرفتن درخواست فرد بیان کننده جمله وجود ندارد.

مهم‌ترین بخش بررسی کاربرد Let’s در زبان انگلیسی شناخت ساختار این عبارت است. برای ساختن عبارت Let’s از ترکیب دو کلمه «Let» به اضافه‌ی «us» استفاده شده است. در واقع ترکیب فعل Let و ضمیر مفعولی us این ترکیب را ساخته و lets با این عبارت متفاوت است.

در حالت اول let’s که مخفف شده‌ی let us است، به معنی «بیایید» یا «اجازه دهید» است؛ اما lets حالت ترکیب فعل let به اضافه‌ی «s’» سوم شخص است؛ و مواقعی از آن استفاده می‌شود که کننده کار سوم شخص مفرد باشد.

برای اینکه بهتر بتوانید جملاتی که دارای این فعل هستند را بیان کنید، ساختار زیر را برای آن‌ها در نظر داشته باشید.

Let+ us (Let’s) + Simple Verb

در ادامه چند مثال برای درک بهتر نحوه استفاده از این فعل ارائه کرده‌ایم.

.Let’s go

بیا بریم، بزن بریم.

.Let’s play

بیاید بازی کنیم.

.Let’s hang out with friends

بیاید با دوستان بیرون برویم

.Let’s have a drink

بیا یک چیزی بنوشیم.

.Let’s go to the cinema tomorrow

بیا فردا برویم سینما.

.Let’s go to the park

بیایید به پارک برویم.

شکل منفی Let’s در جملات انگلیسی

برای اینکه دیگران را برای انجام ندادن کاری با خودمان همراه کنیم، لازم است که عبارت Let’s را به صورت منفی استفاده کنیم. برای تبدیل این ساختار به شکل منفی دو روش وجود دارد. در روش اول not قبل از فعل و بعد از Let’s قرار می‌گیرد و این عبارت منفی می‌شود؛ اما در روش دوم Don’t قبل از Let’s قرار می‌گیرد، و جمله را به شکل منفی تبدیل می‌کند.

روش اول یعنی اضافه کردن not قبل از فعل متداول‌تر است و حالتی محاوره‌ای و غیررسمی دارد؛ اما به صورت کلی هر دو جمله صحیح هستند و می‌توانید از آن‌ها برای همراهی دیگران جهت انجام ندادن کاری استفاده کنید.

.Let’s not stay here

بیاید اینجا نمانیم.

.Don’t let’s stop there

بیاید آنجا توقف نکنیم.

.Let’s not eat fast food

بیایید فست فود نخوریم.

.Don’t Let’s it happen again

اجازه نده دوباره این اتفاق بیفتد.

و در انتها…

در این مطلب از همیارزبان کاربرد Let’s در زبان انگلیسی را در جملات مثبت و منفی بررسی کردیم. با وجود این شناخت، حالا می‌توانید برای انجام دادن یا ندادن کاری از دیگران درخواست کرده؛ و آن‌ها را با خودتان همراه کنید.

برای اینکه دانشتان در زمینه گرامر زبان انگلیسی افزایش پیدا کند؛ و بتوانید در زبان انگلیسی به سطح مطلوبی برسید، توصیه می‌کنیم که نکات کاربردی گرامری را در همیارزبان دنبال کنید.

تافل فور یو زبان یادت میده

مطالب مرتبط