صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / راهنمای کامل و جامع صفت عالی (superlative) در زبان انگلیسی

راهنمای کامل و جامع صفت عالی (superlative) در زبان انگلیسی

راهنمای کامل و جامع صفت عالی (superlative) در زبان انگلیسی

راهنمای کامل و جامع صفت عالی (superlative) در زبان انگلیسی برای اینکه یک شخص یا یک چیز را با تمام اشخاص یا چیزهای دیگر مقایسه کنیم، از صفت عالی استفاده می کنیم. در این مطلب تافل فور یو نکاتی که برای استفاده از این صفت در زبان انگلیسی باید بدانید را ارائه کرده است.

راهنمای کامل و جامع صفت عالی (superlative) در زبان انگلیسی

صفت عالی (superlative) چیست و چطور باید از آن برای ساختن جملات انگلیسی استفاده کنیم؟ افرادی که یادگیری زبان انگلیسی را شروع کرده‌اند ممکن است با این سؤال مواجه باشند. چون گرامر انگلیسی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است؛ و برای تکمیل جملاتی که در این زبان وجود دارند لازم است که بخش‌های مختلف این گرامر مانند صفت را یاد بگیرید و به موقع آن‌ها را استفاده کنید.

تافل فور یو برای اینکه بتوانید از زبان انگلیسی به درستی استفاده کنید، نکاتی که باید درباره درباره صفت عال بدانید را در ادامه ارائه کرده است.

صفت عالی (superlative) چیست؟

برای اینکه بین گروهی از افراد، اجسام و… مقایسه‌ای را انجام دهید، لازم است که از صفت‌ها کمک بگیرید. صفت عالی (superlative) این امکان را برایتان فراهم می‌کند که بالاترین و پایین‌ترین گزینه بین گروه مورد نظر را پیدا کرده و آن را با کمک پسوند یا پیشوندهای استاندارد متمایز کنید. در واقعاً با کمک صفت عالی در انگلیسی می‌توانید بین اعضای یک گروه مقایسه کلی داشته باشید و آن عضوی که بالاترین یا کمترین است را مشخص کنید.

برای ساختن صفت عالی در زبان انگلیسی از این دستورالعمل استفاده می‌شود:

adj + est

در ادامه چند نمونه از صفت‌های عالی ساخته شده در زبان انگلیسی را ارائه کرده‌ایم، تا بهتر با این ساختار آشنا شوید.

 large=> largest 

بزرگ => بزرگ‌تر

fast => fastest

سریع=> سریع‌تر

small => smallest

کوچک=> کوچک‌تر

tall => tallest 

بلند=> بلندتر

narrow => narrowest 

باریک=> باریک‌تر

نکات کاربردی صفت عالی انگلیسی

با توجه به اینکه کلمه انتخابی فرد تک سیلابی است یا چند سیلابی و …، نحوه تبدیل آن به صفت عالی ساختار متفاوتی خواهد داشت. به همین دلیل در این بخش از راهنمای کاربردی صفت عالی (superlative) همیارزبان، نحوه ساختن صفت عالی برای عبارت‌های مختلف انگلیسی را بررسی کرده‌ایم، تا درباره این ساختار و نحوه استفاده از آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

در صورتی که یک حرف صدادار در صفت عالی بین دو حرف بی‌صدا قرار گرفته باشد، لازم است که کلمه‌ای که قبل از پسوند صفت‌ساز قرار دارد را دو بار تکرار کنید.

 big => biggest

بزرگ=> بزرگ‌ترین

thin => thinnest

لاغر=> لاغرترین

Hot => Hottest

گرم=> گرم‌ترین

Cold<= Coldest

سرد=> سردترین

برای کلماتی که به y ختم می‌شوند و قبل از y یک حرف بی‌صدا قرار دارد نیز قانون خاصی جهت تبدیل عبارت به صفت عالی در نظر گرفته شده است. در این شرایط باید y به i تبدیل شود، سپس est به انتهای صفت عالی اضافه می‌شود.

easy=> easiest

آسان=> آسان‌ترین

heavy => heaviest 

سنگین=> سنگین‌ترین

happy => happiest 

خوشحال=> خوشحال‌ترین

صفات عالی دو بخشی در زبان انگلیسی

اگر عبارت مد نظر دارای دو بخش باشد نمی‌توانید طبق قاعده قبلی آن را به صفت عالی تبدیل کنید. در واقع برای تبدیل صفت‌های دوبخشی به صفت عالی ساختار متفاوتی نسبت به صفت‌های تک‌ بخشی در نظر گرفته شده است. در ادامه دستورالعمل تبدیل صفت دو بخشی به صفت عالی را ارائه کرده‌ایم.

most + adj/ least

با بررسی مثال‌هایی که در ادامه آورده شده بهتر می‌توانید با این ساختار در زبان انگلیسی آشنا شوید.

modern => most modern

مدرن=> مدرن‌ترین

expensive => most modern

گران=> گران‌ترین

صفت‌های عالی بی‌قاعده در زبان انگلیسی

صفت‌ها در زبان انگلیسی در چند نوع دسته‌بندی می‌شوند. برای تبدیل صفت‌های باقاعده از دستورالعمل ارائه شده در بالا استفاده می‌شود؛ اما در صورتی که صفت عالی مد نظر بی‌قاعده باشد، نحوه تبدیل آن به صفت عالی متفاوت خواهد بود. در واقع برای ساختن صفت‌های عالی بی‌قاعده ساختار ثابتی وجود ندارد، و باید شکل صفت را در حالت‌های مختلف یاد بگیرید و به خاطر بسپارید.

good => best

خوب=> عالی

bad => worst

بد=> بدترین

حرف تعریف همراه صفت عالی در انگلیسی

برای استفاده از صفت عالی در زبان انگلیسی لازم است که حرف تعریف The را به همراه عبارت مورد نظر استفاده کنید. در ادامه هر دو نوع صفت دو بخشی و تک‌ بخشی را به همراه حرف تعریف مناسب آن‌ها برای شناخت بیشتر ارائه کرده‌ایم.

the smallest

the most expensive

the most clever

نمونه جملات دارای صفات عالی

تا این قسمت از مطلب درباره صفت عالی و انواع آن اطلاعات به دست آوردید، اکنون باید نحوه استفاده از این صفت‌ها را در جملات انگلیسی یاد بگیرید. چون تنها در قالب متن است که می‌توانید کاربرد صفت عالی و معنی آن را بهتر متوجه شوید.

Last Saturday was the worst day of my life

شنبه گذشته بدترین روز زندگی‌ام بود.

Tokyo is the most advanced city in the world

توکیو پیشرفته‌ترین شهر در جهان است.

That house is the least expensive one in our neighborhood

آن خانه ارزان‌ترین خانه در محله ما است.

Bugatti is the fastest car in the world

بوگاتی سریع‌ترین ماشین در جهان است.

These are the yellowest flowers I’ve ever seen in my life

این‌ها زردترین گل‌هایی هستند که در طول زندگی‌ام دیده‌ام.

She is the most popular girl in Canada

او مشهورترین دختر در کانادا است.

و در انتها…

برای اینکه عنصری از یک گروه را متمایزتر نشان دهید و نشان دهید که عنصر مورد نظر بزرگ‌تر یا کوچک‌تر، ارزان‌تر یا گران‌تر، زیباتر یا زشت‌تر و… از سایر اعضای آن گروه است، باید از صفت عالی در زبان انگلیسی استفاده کنید. نحوه ساختن صفت عالی برای عبارت‌های مختلف در این مطلب از تافل فور یو آموزش داده شده است؛ و با مطالعه آن می‌توانید دانش خوبی در این زمینه به دست بیاورید.

با این وجود، برای اینکه بتوانید کاربرد صفت عالی در عبارت‌های مختلف انگلیسی را یاد بگیرید، لازم است که جمله‌های متنوع را با کمک این ساختار بسازید؛ یا با کمک منابع معتبر گرامر انگلیسی و اساتید متخصص این حوزه درباره صفت عالی و کاربرد آن اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. پس از تکرار و تمرین می‌توانید به این بخش از زبان انگلیسی نیز مسلط شوید و برای صحبت کردن، نوشتن و … از صفت‌های عالی مختلف استفاده کنید.

مطالب مرتبط