صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / یادگیری زبان انگلیسی در خانه از 0 تا 100

یادگیری زبان انگلیسی در خانه از 0 تا 100

یادگیری زبان انگلیسی در خانه از 0 تا 100

یادگیری زبان انگلیسی در خانه از 0 تا 100 مسیر یادگیری زبان در هر سطحی که دنبال شود، اغلب یک هدف مشترک دارد؛ امکان ارتباط با جهان خارج. این ارتباط قبل از این‌که قاعده‌مند شود، با احساس ما درگیر است.

یادگیری زبان انگلیسی در خانه از 0 تا 100

شاید متن یک ترانه انگلیسی، قبل از شناخت هر اصول و قاعده‌ای در ذهن یک کودک چند ساله ماندگار شود. البته که نباید از قواعد، غافل بود؛ منظور، جاری بودن زبان در زندگی و این ظرفیت بسیار مهمش در یادگیری است. استفاده از تمرینات و ابزار متنوع یادگیری زبان انگلیسی در خانه، چه همراه با مربی باشد چه مستقل، می‌تواند زبان را به شکل امری روزمره، کارآمد و قابل لمس در آورد. مداومت و سماجت در استفاده از روش‌هایی که حواس مختلف شما را با زبان جدید آشنا و هماهنگ می‎کند، حتماً ذهنتان را برای یادگیری آماده و آماده‌تر خواهد کرد.

هدف چیست و چشم‌انداز کجاست؟

این‌که امروز سطح گسترده‌تری از جامعه با زبان انگلیسی آشناست و حدود حدأقلی این آشنایی به‌طور محسوسی رو به افزایش است، نشان از ناگزیری ما در این مسیر دارد. البته که همچنان این آشنایی حدأقلی لازم با زبان، تا تسلًطِ کامل بر آن، طیف بسیار وسیعی را در بر دارد؛ ضروریات و تمایلات ما در زندگی اجتماعی و فردی می‌تواند چشم‌اندازی از جایگاه مورد نیازمان در این گستره را پیش رو بگذارد. همین هدف و البته موقعیت کنونی شما در نسبت با آن، تعیین کننده راه است. پس قبل از هر چیز، این موارد را برای خود روشن کنید.

هدف من از یادگیری زبان انگلیسی در خانه یا کلاس‌های آموزشی بیرون از خانه چیست؟ (مهاجرت، مهاجرت و ادامه تحصیل، امکانات شغلی بیشتر، تقویت مکالمه و درک مطلب، گرفتن مدارکی مثل IELTS و TOEFL و …)

زبان انگلیسی من در چه سطحی است؟ (آزمون‌های تعیین سطح که در سایت‌ها و آموزشگاه‌های مختلف انجام می‌شود، درک من از ضعف‌ها و قوت‌هایم و …)

یادگیری کامل زبان انگلیسی به چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟

فراگیری زبان، نیازمند کسب چهار مهارت کلیدی است؛ شاید هر یک از این توانایی‌ها در هدف شما پررنگ‌تر جلوه کند، اما به‌هرحال برای درک و برقراری ارتباط بهتر، به سایر مهارت‌ها وابسته خواهد بود. با این وجود اصلاً از سررشته‌ها و عناوین نترسید؛ از آن‌ها برای برنامه‌ریزی بهتر و پیشرفت کمک بگیرید.

توانایی خواندن یا Reading

توانایی شنیدن یا Listening

توانایی مکالمه یا Speaking

توانایی نوشتن یا Writing

زبان را از چشم کودکی در جستجوی ارتباطات بیشتر نگاه کنید

درخشان‌ترین امکان زبان، جریان مداوم آن در زندگی است و این ظرفیت می‌تواند تا حدی یادآور تسلط کودکان بر زبان مادریشان باشد؛ کودک می‌شنود، تحلیل می‌کند و سعی بر گفتن دارد؛ گاهی اشتباه می‌کند، اما تلاش برای گفتن و رساندن منظور با زبان، امکان ارتباط را برای او بسیار بیشتر می‌کند. ساختار زبان و قواعد، بعد از این ارتباط گرفتن‌ها و در سطوح بالاتر برای او مطرح می‌شود؛ اگرچه از ابتدا تقریباً به آن‌ها پایبند است. در این بین، تلاش برای خواندن و نوشتن، امکانات ارتباطی او را بیشتر خواهد کرد. با تلاش برای بازسازی چنین تجربه‌ای، زبان انگلیسی را در لحظات بیشتری از زندگی روزمره جای دهید. تا حد ممکن افکارتان را برای جاری شدن به بستر دایره لغات و زبان جدید هدایت کنید و برای گسترده کردن آن انرژی بگذارید؛ ببیند، بشنوید، بخوانید، بنویسید.

یادگیری زبان انگلیسی در خانه از 0 تا 100 ترتیب یادگیری زبان انگلیسی در خانه چگونه است؟

اگرچه ممکن است در اهداف خاص و کوتاه‌مدت، تمرین دو یا سه مهارت (مثلاً اسپیکینگ و لیسنینگ) پاسخگوی شما باشد، اما به‌طور کلی اشراف به زبان انگلیسی نیازمند هر چهار توانایی است. پس یک برنامه‌ریزی نتیجه‌بخش برای یادگیری زبان در خانه، چه با مربی، چه بدون مربی، چه در موازات کلاس‌های آموزش حضوری و چه به صورت کاملاً مستقل، باید تمریناتی پیوسته‌ برای تقویت همه‌جانبه در پیکربندی خود داشته باشد. البته که حضور مربی در برنامه زبان‌آموزی خصوصاً برای اهدافی مثل کسب مدرک زبان، پذیرش در دانشگاه‌های خارجی، مهاجرت و …، قدم‌های شما را محکم‌تر خواهد کرد.

1. سطح زبانتان را تعیین ‌کنید؛ طبیعی است در بخشی ضعیف‌تر باشید و این ابداً نباید شما را سرخورده کند. توجه کنید که تقریباً تمام پلتفرم‌ها و مربیان موفقی که به زبان‌آموزی در خانه کمک می‌کنند، روز به روز در جهت تبدیل محتوای آموزشی به امور کارآمد و لذت‌بخش پیش رفته‌اند.

2. محدودیت‌های زمانی را مشخص کنید و بر اساس آن، زمان مشخصی از روز را به تمرکز کامل بر تمرین‌ها اختصاص دهید. ترجیحاً این زمان را در طول روز پخش کنید؛ مثلاً روزی یک ساعت و نیم تمرین زبان در خانه را به سه مدت‌زمانِ نیم ساعته، در بخش‌های مختلف روز تقسیم کنید. پیشنهاد می‌کنیم حداقل دو، سه ساعت از روز را به‌طور کامل با زبان انگلیسی درگیر شوید.

3. تلفظ مورد نظرتان را انتخاب کنید؛ حرکت به سمت هر یک از تلفظ‌های بریتیش یا امریکن در زبان انگلیسی، منابع مورد نیاز شما برای تقویت شنیدن و مکالمه را تغییر خواهد داد.

4. منابع مختلف برای یادگیری زبان را انتخاب کنید؛ اپلیکیشن‌ها و سایت‌های آموزش زبان، گاهی منابع و روش‌های جذاب یادگیری را به شکل پکیجی از ویدئوها، مطالب مختلف، ویدئو کنفرانس، آزمون‌ها و … در اختیار شما می‌گذارند (انواع رایگان و غیررایگان منابع معتبر را با یک جستجو خواهید یافت). اما پیشبردِ مهارت‌های مختلف، می‌تواند با منابع انتخابی و پکیج شخصی‌ای که انتخاب کرده اید، باشد.

تقویت مهارت شنیدن یا لیسنینگ؛ منابع و ترفندها

شنیدن زبان انگلیسی احتمالاً طولانی‌ترین سابقه از مواجهه ما با این زبان را دارد؛ گوش بسیاری از کودکان، پیش از ورود به مدرسه یا کلاس‌های آموزشی، با آهنگ‌های انگلیسی‌زبان، فیلم‌ها، اخبار و چیزهایی از این قبیل آشنایی دارد. اما آیا این نشانه توانایی در درک شنیداری ماست؟ طبیعتاً خیر؛ اگرچه آشنایی گوش می‌تواند زمینه‌ای برای یادگیری باشد، اما کسب مهارت Listening به گوش کردن دقیق و تحلیل هم‌زمان و تمرین این مهارت نیازمند است، در عین حال این مهارت تا حدی به توانایی ما در خواندن یا Reading و دایره لغاتمان وابسته است. برای تقویت شنیدن، متدهای جذاب و کارآمد و البته منابعی بی‌شمار، پیش روی شماست.

یادگیری زبان انگلیسی در خانه از 0 تا 100 از فیلم‌های مورد علاقه‌تان آموزگار زبان بسازید

فیلم دیدن همواره از کارآمدترین ابزار تمرین مهارت‌های Listening و Speaking (مکالمه) بوده و یکی از سلاح‌های اصلی در تبدیل آموزش سختگیرانه به آموزش همراه لذت‌بخش است. برای استفاده از این منابع گرانبها، چند نکته و ترفند را در نظر داشته باشید.

برای ابتدای کار می‌توانید از سریال‌های کمدی، انیمیشن یا انیمه‌هایی با اپیزودهای نسبتاً کوتاه و مستندها استفاده کنید.

استفاده از زیرنویس انگلیسی، تنها راه اثربخش استفاده از زیرنویس در پیشرفت زبان است. اگرچه می‌توانید برای آشنایی با فضا و کلیتِ فیلم، یک بار با تقلب از زیرنویس فارسی استفاده کنید، اما یاری‌رسانِ اصلی، چیزی جز زیرنویس انگلیسی نیست؛ استفاده از چشم، گوش و ذهن، در آنِ واحد.

دیالوگ‌های فیلم ممکن است از زبان افراد نیتیو یا با لهجه‌های مختلف بیان شود؛ بهتر است برای اوایل کار از فیلم‌های ساده‌تر که تلفظ اصلی و بدون لهجه خاصی دارند، استفاده کنید.

متنی از فیلمنامه و دیالوگ‌ها می‌تواند جایگزین زیرنویس باشد؛ این متن را هم‌زمان با بیان دیالوگ‌ها از نظر بگذرانید.

هر یک از لغات جدید و اصطلاحات را در جایی یادداشت کنید؛ معانی آن‌ها را در آورید و این یادداشت‌ها را حتماً نگه دارید تا در آینده به آن برگردید.

جایگاه کاربردی و مناسب اصطلاحات و لغت‌های جدید را به خاطر بسپارید و به شکلی در یادداشت خود جا دهید؛ می‌توانید توضیح کوتاهی به زبان انگلیسی در موردشان بنویسید.

برای فهم دیالوگ‌هایی با لغات و تلفظ ناآشنا، سماجت به خرج دهید؛ مکث، به عقب برگشتن و گوش دادن مجدد را تا فهم دیالوگ‌های نامفهوم و آشنایی با تلفظ لغات، تکرار کنید.

در یک یا چند خط، نظرتان در مورد فیلم و نقاط مثبت و منفی آن بنویسید. یادداشت را همراه با صفحه خالی نگه دارید، دفعه بعدی می‌توانید به آن شاخ و برگ بیشتری اضافه کنید.

یادگیری زبان انگلیسی در خانه از 0 تا 100 پادکست‌های جذاب مخصوص خودتان را پیدا کنید‌

برای هر نوع سلیقه و علاقه خاص، تلی از پادکست‌های صوتی در دسته‌بندی‌های بی‌کران پیش روی شماست. البته که سطح مهارت شما در لیسنینگ، برای انتخاب‌های اولیه مهم است؛ اما حتی برای مبتدی‌ها، پادکست‌های ساده بسیاری در دسترس است. قرار نیست با تمام کلمات آشنا باشید، اما قرار هم نیست که یکباره ناامید شوید. پس دنبال پادکست‌ها و البته کتاب‌های صوتی ساده و جذاب که اغلب به عنوان محتوای آموزشی معرفی می‌شوند، بگردید. گوش کردن را تا رسیدن به مرحله‌ای که راحت‌تر بتوانید پادکست‌های مورد علاقه شخصی، داستان‌های صوتی و شرح ماجراهای واقعی را متوجه شوید، دنبال کنید.

موزیک‌های انگلیسی زبان را تا جای ممکن جایگزین آهنگ‌های ایرانی کنید

شنیدن و فهم ترانه‌ها در موسیقی، راهکاری ثمربخش و لذت‌آور در پیشرفت زبان انگلیسی است. دنیای گسترده موسیقی با ترانه‌هایی که ممکن است کند یا سریع خوانده شوند، انتخاب‌های نسبتاً ساده تا بسیار سختی در خود دارد. موزیک‌هایی که برای شما نقش دستیار آموزشی دارند، بهتر است خیلی از سطح زبانتان دور نباشند؛ برای این تمرین از آهنگی که بیشتر لغات آن را نمی‌فهمید، استفاده نکنید. ترجیحاً در ماشین، مترو، زمان پیاده‌روی، در محل‌های انتظار و هر جای دیگری که گوشتان درگیر موزیک است، به ترانه‌های انگلیسی گوش دهید؛ گرچه برای تقویت مهارت شنیدن، به کار بیشتری نیاز دارید.

  • موزیک را یک یا چند بار گوش دهید و با لغات آشنا، به یک درک اولیه برسید.
  • متن ترانه را بگیرید و هم‌زمان با گوش دادن موزیک، به آن نگاه کنید.
  • اشتباهات احتمالی خود در فهم اولیه ترانه را بشناسید.
  • لغات جدید را یادداشت کنید، معنی آن‌ها را در آورید و با تلفظشان آشنا شوید.
  • دوباره موزیک را گوش کنید، متن ترانه را نگاه کنید و مفهوم کامل آن را درک کنید (هماهنگی چشم و گوش و ذهن)
  • موزیک را در یک سلکشن یا گلچین مخصوص قرار دهید تا در آینده حتماً به آن برگردید و دوره کنید.

محتوای وب‌سایت‌های خبری انگلیسی‌زبان و اخبار رادیو را گوش دهید

بسیاری از مجری‌های انگلیسی‌زبان با بیان شمرده اخبار و گزارش‌های روزانه، می‌توانند به دنیای آموزشی-تفریحی شما کمک کنند. یادگیری زبان انگلیسی در خانه، بیش از هر چیز به همین روزمرگی‌های آغشته به زبان جدید وابسته است. پس گوش کردن به اخبار روز دنیای علم، فناوری، ورزش، فرهنگ و هنر و … از زبان مجری تلویزیونی یا گوینده رادیویی نیتیو و پیگیری گفتگوهای خبری و رسانه‌ای، حتماً به دنیای نوزبان شما شاخ و برگ می‌دهد.

یادگیری زبان انگلیسی در خانه از 0 تا 100 بلاگرهای نیتیو آموزش زبان در شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنید

تعداد بلاگرهایی که در حوزه آموزش زبان در شبکه‌های اجتماعی فعالند، از شمار خارج است. خیلی از آن‌ها لهجه‌هایی بامزه دارند و آموزش بخشی از قواعد، کلمات مترادف، اصطلاحات، تلفظ لغات و … را در قالب ویدئوهای موزیکال و طنز در می‌آورند. این ویدئوهای جالب حتماً نکاتی را به شما می‌آموزد؛ اما خصوصاً اگر در نیمه ابتدایی مسیر هستید، ترجیحاً بلاگرهای نیتیو را دنبال کنید تا در یادگیری تلفظ اصلی لغات انگلیسی (بریتیش یا امریکن) مطمئن باشید.

مهارت خواندن یا ریدینگ در زبان انگلیسی

هر سطحی از تلاش برای خواندن و درک متن انگلیسی بر هر بستری، در تقویت توانایی ریدینگ یا Reading مؤثر است. اما در این مسیر، جدا از درگیری روزانه با متن کپشن‌ در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های خبری، ترجیحاً به یک تمرین شخصی‌سازی شده هم نیاز دارید.

  • آزمون تعیین سطح
  • انتخاب یکی از کتاب‌های آموزشی مطرح و پرطرفدار؛ خواندن متن انگلیسی و همراهی با نسخه صوتی
  • خواندن مقالاتی با مضامین و پیچیدگی‌های مختلف بر اساس علاقه
  • خواندن نمایشنامه، داستان کوتاه و بلند انگلیسی بر اساس سطح، سلیقه و علایق شخصی
  • دنبال کردن اخبار و بحث‌های داغ انگلیسی‌زبان در حوزه‌های مختلف فضای مجازی

یادگیری زبان انگلیسی در خانه از 0 تا 100 ترفندهایی برای افزایش توانایی ریدینگ در زبان

اگرچه فضای آنلاین پر است از متن انگلیسی معتبر در سطوح مختلف؛ اما بهتر است حدأقل در بخشی از تمرین‌هایتان برای مهارت ریدینگ، از کتاب‌های آموزشی مخصوص که بر اساس سطح زبان‌آموز نگاشته شده‌، استفاده کنید. این کتاب‌ها خسته کننده نیستند، متن‌هایی با سوژه‌های مختلف دارند و در عین چالش‌هایشان، شما را جذب می‌کنند. این روش برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه از صفر هم کارآمد است و ظرفیت زبان‌آموز در خواندن و درک مطلب را برای متون متفرقه آماده‌تر خواهد کرد. این مسیر می‌تواند از خواندن نمایشنامه‌هایی با جمله‌های نسبتاً کوتاه و داستان‌های کوتاه و ساده، تا خواندن رمان‌های پیچیده و متون تخصصی پیش رود. اما چند نکته را در نظر داشته باشید.

  • درگیری چشم، گوش و ذهن؛ پس اگر نمونه صوتی متن در دسترس است، حتماً از آن استفاده کنید.
  • درک مطلب لزوماً به شناخت تمام قواعد زبان و آشنایی با همه لغات متن، نیازمند نیست.
  • به ذهنتان اجازه دهید بین کلمات و جملات، ایجاد ارتباط کند.
  • مهارت خود را در درک مطلب، پیش از آشنایی با معنی لغات جدید و ساختاربندی جمله‌ها محک بزنید.
  • لغات جدید را در دفترتان بنویسید و بعد از خودآزمایی، با معنی و تلفظ آن‌ها آشنا شوید.
  • اجازه دهید چشمتان لغات را به خوبی ببیند و ذهنتان از آن تصویربرداری کند.
  • می‌توانید برداشت کوتاهی از متن و نظراتتان را یادداشت کنید.
  • یادداشت‌ها را نگه دارید؛ تا 6 ماه دیگر بارها به آن برمی‌گردید و حسابتان را با فّرًار بودنِ زبان، صاف می‌کنید.

مهارت نوشتن یا رایتینگ در زبان انگلیسی

وابستگی مهارت Writing یا نوشتن در زبان انگلیسی به دایره لغات، املای لغات و گرامر یا قواعد، شاید چالش بیشتری برای شما داشته باشد. اگرچه در این مسیر هم می‌توانید روی روش‌ها، منابع آموزشی و البته ابزار یاری‌رسان گسترده، حساب کنید. اما رایتینگ اساساً به چند توانایی نیازمند است که بر خلاف درک مطلب، در آزمون‌ها، گفتگوی نوشتاری با اساتید دانشگاه، کارفرماها و حتی گاهی کامنت‌های معمول (خصوصاً در ارتباط‌های نه‌چندان دوستانه)، قابل ارفاق نیست!

  • گرامر، قواعد یا اصول جمله‌سازی را بشناسید.
  •  گستره لغات انگلیسی را در ذهنتان تقویت کنید.
  • املای درست لغات را تمرین کنید.

تمرین مهارت‌های رایتینگ زبان در منزل

در این مورد علی‌رغم اصول‌گرایی، همچنان می‌توان به تمرین‌های سرگرم‌کننده یادگیری زبان انگلیسی در خانه امیدوار بود. مثلاً یک دفتر خاطرات داشته باشید، لیست‌های خرید انگلیسی بنویسید یا خودتان بر اساس یک دسته‌بندی موضوعی، فلش‌کارت رنگی درست کنید (البته که انواع آن در فروشگاه‌ها و سایت‌های مرتبط، قابل تهیه است). اما به‌هرحال باید جای گرامر را در برنامه یادگیری زبانتان باز کنید؛ می‌توانید بر اساس آزمون‌های تعیین سطح، منابع مناسب را پیدا کنید و آموزش گرامر را از سر بگیرید.

یادگیری زبان انگلیسی در خانه از 0 تا 100 گرامر و قواعد زبان انگلیسی

جمله ساختن در زبان انگلیسی، به آشنایی با ضمیر، قید، صفت، زمان افعال و … نیاز دارد؛ بخشی از این قواعد، در مدارس تدریس می‎شوند، در محیط‌های مختلف تکرار می‌شوند و بخشی از آن را می‌توان با خواندن متن‌ها و توانایی لیسنینگ، کسب کرد. اما نهایتاً باید در کتاب‌ها یا اپلیکیشن‌های آموزش زبان، یادگیری گرامر از سطح خودتان را آغاز کنید. در این منابع، با تفاوت قواعد در نظام زبانی بریتیش و امریکن هم آشنا خواهید شد. ابزار و پلتفرم‌هایی مثل Instatext یا Grammarly می‌تواند به شما در جمله‌سازی و رفع اشکالات، کمک کند.

آزمون تعیین سطح بدهید.

 یکی از مجموعه کتاب‌های مطرح مثل Practical English Usage و Grammar in use یا یک اپلیکیشن آموزش گرامر معتبر بگیرید.

بر اساس تمرین‌ها، با کتاب یا برنامه‌های آموزشی همراه شوید؛ شاید اپلیکیشن‌های رنگ و لعاب‌دار با امکانات گسترده در این بخش برای شما جذاب‌تر باشد؛ شاید هم کتاب و قلم را به‌هر ترتیب ترجیح دهید.

 استفاده از کتاب، سختی‌های خاص خود را دارد؛ زمان بیشتری می‌خواهید و با یک تاچ به جایی دسترسی ندارید. اما شاید همین درگیری بیشتر در یادگیری عمیق‌تر مؤثر باشد.

گستره لغات در زبان انگلیسی

کتاب‌ها و اپلیکیشن‌های آموزشی، اغلب تا حد زیادی به کلمات مورد نیاز و کارآمد در گفتگوهای روزمره می‌پردازند. به علاوه بعد از قرار گرفتن در سطح متوسط، با اصول کلمه‌سازی و هجی کردن آشنا می‌شوید. اما اگر موضوع خاصی هست که قصد نوشتن پیرامون آن را دارید، بهتر است دامنه لغات آن را در ذهنتان جداگانه بالا ببرید؛ اینجا می‌توانید فلش‌کارت‌های خاص خودتان را داشته باشید. فیلم دیدن (با زیرنویس انگلیسی)، موزیک انگلیسی‌ گوش کردن و داستان خواندن، احساسات شما را دائماً برای فراگیری کلمات جدید، اصطلاحات رایج و درک جایگاهشان در زندگی روزمره، به کار می‌گیرد.

یادگیری زبان انگلیسی در خانه از 0 تا 100 تمرکز بر املای کلمات

املای لغت‌ها در زمان خواندن متن انگلیسی، تا حدی در ذهن شما نقش می‌بندد؛ پس حتماً کلمات جدید را با دقت از نظر بگذرانید. در سمت دیگر می‌توان در سایه آشنایی با قواعد و گرامر زبان حرکت کرد و ساختار بعضی کلمات را شناخت. تصویرهای ذهنی شما و قوه تحلیلتان، حتماً در پیشرفت شما مؤثر است.

 برای تمرین املای کلمات، باید نوشت و نوشت؛ کلمات جدید و سخت را چند بار در روز، و هر بار چند سری بنویسید.

تأکید بر فلش‌کارت‌ها و این‌که برای موضوع مورد علاقه، خودتان وارد عمل شوید.

تعامل کنید؛ ارتباط با افراد انگلیسی‌زبان را افزایش دهید و این را به چشم یک امکان بزرگ برای تمرین ببینید.

 کپشن‌ها و متن‌های مختلف را با زبان انگلیسی بنویسید؛ این کار مخاطبان انگلیسی‌زبان را به مشارکت با شما دعوت می‌کند.

یادگیری مهارت مکالمه یا اسپیکینگ در خانه

بر خلاف تصور، امکانات بسیاری برای تمرین مهارت Speaking یا مکالمه در خانه وجود دارد. البته که شما در یک کلاس حضوری چند نفره نیستید و امکان تمرین مکالمه رو در رو به روش کلاس‌های آموزشی برایتان وجود ندارد؛ اما می‌توانید این توانایی را به نحوی با یکی از اعضای خانواده، دوستان هم‌سطح یا کمی متفاوت از خودتان، یا دست کم روبه‌روی آینه چشم در چشم با خود، تمرین کنید. به علاوه پیدا کردن دوستان انگلیسی‌زبان خارجی یا ایرانی و امکان درخشان ویدئوکال با آن‌ها، تا حدی شما را در موقعیت رودررویی قرار می‌دهد؛ امکان شروع این ارتباطات را می‌توانید بسته به موضوعات مورد علاقه و سرگرمی‌هایتان،‌ در جوامع متفاوت مجازی پیگیری کنید.

یادگیری زبان انگلیسی در خانه از 0 تا 100 جمع‌آوری و چکیده اطلاعات

مواجهه همه‌جانبه با زبان جدید، قدم ساده‌ای نیست؛ اما ظرفیت‌های زبان را می‌توان در امکانات آموزشی وسیع و بی‌کرانش کاملاً شناخت. تمام آن‌چه گفته شد، صرفاً روش دنبال کردن همین امکانات برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه بود. فیلم، موسیقی، اپلیکیشن‌های آموزشی، پیدا کردن دوست‌های جدید در بستر شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های ویدئویی و …، زبان را در زندگی شما به جریان می‌اندازد و شما همراه با هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و زمان‎بندی، در این جریان حرکت می‌کنید. این جوهر ترکیبی آموزش و سرگرمی، می‌تواند شما را در مسیرتان قدرتمندتر کند؛ با این‌حال مراقب باشید در این بین، عطای سرگرمی‌ها را به کل قربانیِ لغایشان نکنید. زمان فریب‌کار است و پیش از موعد می‌گذرد. ما امروز می‌توانیم از درد دل یک موزیسین تاجیکستانی باخبر باشیم یا در گفتگو با یک فروشنده‌ سوپرمارکت اساساً انگلیسی‌زبان، رها شویم.

یادگیری زبان انگلیسی در خانه از 0 تا 100

یادگیری زبان انگلیسی با تافل فور یو

مطالب مرتبط