صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / معرفی کتاب آموزش زبان انگلیسی به ترتیب سطح 2023

معرفی کتاب آموزش زبان انگلیسی به ترتیب سطح 2023

معرفی کتاب آموزش زبان انگلیسی به ترتیب سطح 2023

معرفی کتاب آموزش زبان انگلیسی به ترتیب سطح 2023 یکی از مباحثی است که امروزه نقل مجالس همه ایرانیان است. بدون شک تسلط به زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین برگ برنده‌هایی است که می‌توانید داشته باشید و از آن در حوزه‌های مختلف استفاده کنید. در مورد ضرورت یادگیری زبان انگلیسی بحث‌ها زیاد است و همه افراد راجع به آن آگاهی دارند. اما یکی از مهم‌ترین سوالات در مورد چگونگی آموزش زبان انگلیسی است. این که آیا رفتن به کلاس زبان لازم است یا می‌توان به یادگیری زبان انگلیسی در منزل پرداخت؟

فهرست مطالب نمایش
یادگیری زبان انگلیسی در منزل هم ممکن است و نیازی نیست حتما به کلاس‌های آموزشی بروید؛ اما این که از متدهای صحیح برای آموزش استفاده کنید، اهمیت بسیاری دارد. در غیر این صورت ممکن است زمان بسیاری را به صورت بی‌هدف صرف یادگیری زبان انگلیسی در منزل کنید و عملا عایده‌ای از این موضوع به دست نیاورید.

اکنون که به دنبال بهبود مهارت های زبان انگلیسی خود هستید، کتاب های یادگیری زبان انگلیسی می توانند منابع فوق العاده مفیدی باشند. برای استفاده حداکثری از زمان، باید از یک مجموعه کتاب زبان انگلیسی به ترتیب سطح استفاده کنید و به تدریج بر دانش و مهارت های خود بیافزایید. به یاد داشته باشید که یادگیری زبان انگلیسی یک فرآیند مداوم است، بنابراین از شروع هراس نداشته باشید و در این مسیر ثابت قدم باشید! در این مقاله قصد داریم سطوح مختلف کتاب‌های گوناگون را بررسی کنیم و به شما در شناخت بیشتر مجموعه‌های متفاوت کمک کنیم.

آموزش زبان انگلیسی
آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی نیاز به تمرین و یادگیری مستمر و هدفمند دارد. فرض کنید شما چند ساعت در روز را صرف خواندن آموزش‌ها از منابع مختلف کنید؛ اما نتیجه مطلوب را دریافت نمی‌کنید. دلیل این موضوع بسیار ساده است؛ چون از سبک خاصی برای یادگیری استفاده نمی‌کنید. اولین آورده‌ای که استفاده از یک مجموعه مشخص برای شما دارد، منظم کردن روند آموزش شماست؛ خواه این روند در منزل طی شود و خواه در کلاس‌های درسی باشد.

هر مجموعه آموزشی از کتاب‌ها روند خاصی را دنبال می‌کند. راه‌های رسیدن به مقصد که تسلط به زبان انگلیسی است بسیار زیاد است. علت اصلی تفاوت متدهای آموزشی، تفاوت مولفان این کتاب‌هاست. اساتید و افراد متخصص در زمینه زبان انگلیسی جمع می‌شوند و یک مجموعه آموزشی را تألیف می‌کنند. به همین دلیل نمی‌توان تعیین کرد که کدام مجموعه بهتر است و کدام یک ضعیف‌تر است. تنها کافی است یک مسیر را انتخاب کنید و به کمک آن به مقصود خود برسید. البته بسیاری از مجموعه‌های آموزشی هستند که بسیار ضعیف عمل کرده‌اند و عملا نتوانسته‌اند جای خود را در میان پکیج‌های آموش زبان باز کنند.

به منظور راهنمایی بهتر شما در این زمینه، در مورد سطوح مختلف مجموعه‌های آموزشی صحبت می‌کنیم تا شما را با متد‌های آموزشی آن‌ها آشنا کنیم.

کتاب آموزش زبان انگلیسی به ترتیب: تاپ ناچ

کتاب‌ TOP NOTCH
کتاب‌های TOP NOTCH مجموعه‌ آموزشی هستند که تا سطح نیمه پیشرفته به آموزش زبان انگلیسی می‌پردازند و در ادامه آن‌ها کتاب‌های summit وجود دارد که سطوح پیشرفته را برای زبان آموز طی می‌کند. نویسنده این دو مجموعه کتاب یکی از ماهرترین متخصصین در زمینه تدریس و یادگیری زبان انگلیسی به خصوص برای بزرگسالان و نوجوانان است. در کتاب‌های TOP NOTCH شما هر چهار مهارت را یاد می‌گیرید، اما تمرکز این مجموعه بیشتر روی مکالمه و مهارت شنیداری می‌باشد. برای اکثر بخش‌های این کتاب فایل‌های صوتی ارائه شده است و به همین دلیل زبان آموزان می‌توانند حتی در خانه هم از آموزش‌های صوتی بهره‌مند شوند. جالب است بدانید که این کتاب برای بار اول در سال ۲۰۰۶ به چاپ رسید، اما پس از آن نسخه‌های ویرایش شده آن به بهبود عملکرد آموزش زبان انگلیسی پرداخت.

خرید کتاب تاپ ناچ
ترتیب کتاب های آموزشی زبان انگلیسی: American English File

کتاب‌ American English file


مجموعه American English file با استفاده از چهار کتاب آموزش‌های لازم را به شما ارائه می‌دهد و یکی از پرطرفدارترین دوره‌ها برای یادگیری مکالمه محسوب می‌شود. البته به خاطر داشته باشید که در این مجموعه کتاب بر تقویت سایر مهارت‌ها نیز تمرکز شده است. روان بودن و کاربردی بودن آموزش‌های این مجموعه توجه مدرسان و زبان آموزان بسیاری را به خود جلب کرده‌ است. یکی از مهم‌ترین نقاط قوت مجموعه American English file فایل‌های آموزشی و تمرینات آنلاین آن است. بخشی از محتواهای آموزشی این مجموعه در قالب فایل ویدیویی به زبان آموزان ارائه می‌شود و به همین دلیل یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که می‌خواهند به صورت خودآموز به یادگیری زبان انگلیسی در منزل بپردازند. هر سطح از مجموعه American English file دارای کتاب دانش آموز و کتاب کار نیز می‌باشد. در ادامه سطوح مختلف کتاب‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

American English file سطح starter برای سطح مقدماتی. در سطح Starter زبان‌آموزان با حروف الفبا، اعداد، رنگ‌ها، شغل‌ها، خانواده، موضوعات مربوط به خرید و … آشنا می‌شوند و به وسیله تمرین‌های مختلفی از جمله لیسنینگ، تکرار، چندگزینه‌ای، تکمیل جمله و رایتینگ مهارت خود را در این زمینه‌ها تقویت می‌کنند.
American English file 1 برای سطح elementary. این برای زبان‌آموزان مبتدی که با الفبای انگلیسی آشنایی دارند مناسب است. به علاوه این دوره به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با گرامر و واژگان پایه‌ای زبان انگلیسی آشنا شوند و مهارت‌های خود را در حوزه‌های مختلف به‌روز کنند.
American English file 2‌ برای سطح pre-intermediate. زبان‌آموزان با موضوعاتی همچون خانواده، دوستان، مهاجرت، آینده و مشاغل آشنا می‌شوند. همچنین در این سطح افراد به گسترش دایره واژگان خود پرداخته و با استفاده از بیشترین اصطلاحات، واژگان و گرامرهای پیشرفته‌تر توانایی صحبت کردن در موضوعات پیچیده‌تر را پیدا می‌کنند.
American English file 3 برای سطح intermediate. این سطح برای کسانی که از نظر مهارت زبان انگلیسی در حد متوسط هستند بسیار مناسب خواهد بود. در این کتاب تمرکز ویژه‌ای بر روی مهارت‌های چهارگانه صورت گرفته است که باید به آن توجه داشت. همچنین موضوعاتی همچون تجربیات شخصی، سفر، روابط، تحصیلات و کارآموزی‌ها به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد.
American English file 4 برای سطح upper-intermediate. اگر حس می‌کنید که از نظر مهارت زبان سطح متوسط را پشت سر گذاشته‌اید، این مورد گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. American English File 4 شامل 6 واحد درسی است که هر کدام شامل قسمت‌های آموزشی مختلف هستند. همچنین در هر واحد درسی انواع تمرین‌های تعاملی و جذاب به‌صورت گروهی ارائه می‌شود.
American English file 5 برای سطح advanced. این کتاب برای کسانی که در سطح پیشرفته زبان انگلیسی قرار دارند مناسب خواهد بود. این کتاب شامل مواردی مثل گرامر، واژگان، مهارت‌های شنیداری و خواندن را پوشش می‌دهد. همچنین این کتاب برای آمادگی آزمون‌های بین‌المللی مثل آزمون آیلتس (IELTS) و تافل (TOEFL) نیز مناسب است.
یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در مجموعه American English file به آن پرداخته می‌شود، توجه به گرامر، دستور زبان و ساختار و تلفظ کلمات است.

خرید کتاب American English File

کتاب Interchange

کتاب‌های Interchange
مجموعه Interchange یکی از مشهورترین مجموعه‌هایی است که برای آموزش زبان انگلیسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کتاب‌ها یادگیری زبان را تا حد زیادی ساده‌ کرده‌اند. می‌توان گفت این موضوع مهم‌ترین علت محبوبیت مجموعه Interchange برای آموزش زبان انگلیسی است. مجموعه Interchange نیز روند آموزشی خود را با ۴ سطح پیش می‌برد که در هر سطح زبان آموزان از ۳ کتاب استفاده می‌کنند. کتاب کار، کتاب دانش آموز و کتاب راهنمای معلم؛ البته مطالعه کتاب آخر برای افرادی که قصد یادگیری زبان در منزل را دارند، نیازی نیست. تمرین‌ها و آموزش‌های موجود در Interchange هر چهار مهارت را پوشش می‌دهد و به زبان آموز کمک می‌کند با تکرار و تمرین‌های هدفمند به خوبی بر زبان انگلیسی مسلط شود. کتاب‌های چهار سطح Interchange عبارتند از؛

کتاب زرد Interchange برای سطح مقدماتی. برای کسانی که به تازگی شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده‌اند گزینه فوق‌العاده‌ای خواهد بود. این کتاب یک پایه خوب برای آموزش دستور زبان، مهارت‌های شنیداری و خواندن را فراهم می‌کند و به دانش‌آموزان کمک می‌کند با اعتماد به نفس بیشتری به زبان انگلیسی صحبت کنند.
کتاب قرمز Interchange برای سطح مبتدی. این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند تا با اصطلاحات و واژگان پایه زبان انگلیسی آشنا شوند. همچنین فایل صوتی مربوط به کتاب Interchange قرمز نیز در دسترس است که امکان یادگیری تلفظ صحیح را فراهم خواهد کرد.
کتاب آبی Interchange برای سطح متوسط. این کتاب به زبان‌آموزان دوره متوسط یا اینترمدیت در ادامه توسعه مهارت‌های چهارگانه زبان کمک می‌کند
کتاب سبز Interchange برای سطح نیمه پیشرفته. این کتاب برای زبان آموزان دوره نیمه پیشرفته یا Upper-Intermediate طراحی شده است.
یکی از محاسن مجموعه Interchange این است که آموزش زبان انگلیسی را برای بزرگسالان و از ابتدایی‌ترین نکات شروع می‌کند و به همین دلیلی بهترین انتخاب برای افرادی است که قصد دارند از صفر زبان یاد بگیرند. شعار مجموعه کتاب Interchange یادگیری بهتر است که با توجه به متدهای آموزشی ارائه شده در این کتاب، در حد شعار باقی نمانده و به واقعیت رسیده است.

خرید کتاب های: Interchange

ترتیب بندی کتاب های آموزشی زبان انگلیسی: four courners

کتاب‌های Four corners
مجموعه Four corners یکی از قوی‌ترین مجموعه‌هایی است که به آموزش زبان انگلیسی می‌پردازد و توسط انتشارات کمبریج چاپ شده است. برخی از کتاب‌ها تنها به تقویت یک یا دو مهارت زبان انگلیسی می‌پرازند؛ اما با Four corners شما می‌توانید هر چهار مهارت مکالمه، خواندن، شنیداری و نوشتاری را به خوبی یاد بگیرید. جالب است بدانید نام این مجموعه کتاب نیز اشاره به همین چهار مهارت دارد. در Four corners شما یاد می‌گیرید که چگونه با افراد دیگر به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید.

آموزش‌های کاربردی این کتاب باعث شده است که بسیاری از آموزشگاه‌ها با استفاده از متدهای این کتاب تدریس خود را انجام دهند. در انتهای درس‌های Four corners تمریناتی وجود دارد که زبان آموزان با استفاده از آن می‌توانند میزان یادگیری خود را بررسی کنند. این مجموعه دارای ۴ کتاب است. در هر سطح شما کتاب‌های دانش آموز، کتاب کار و کتاب ویدیو خواهید داشت و با استفاده از آن به یادگیری زبان انگلیسی می‌پردازید. Four corners برای معلمان نیز در هر سطح کتاب طراحی کرده است تا بتوانند ساده‌تر آموزش دهند.

خرید کتاب های: Four corners

کتاب‌های Touchstone
کتاب آموزش زبان انگلیسی Touchstone از سال ۲۰۰۵ به چاپ رسید. انتشارات اصلی این کتاب، انتشارات کمبریج است. این کتاب در سال ۲۰۱۴ به روز رسانی شد. کتاب‌های Touchstone به روش‌های ساده زبان انگلیسی را آموزش می‌دهند. روند آموزشی این کتاب‌ها بیشتر بر تقویت مهارت مکالمه متمرکز شده است.

زبان آموزان پس از به پایان رساندن آموزش‌های Touchstone می‌توانند به خوبی به زبان انگلیسی صحبت کنند. Touchstone با استفاده از چهار کتاب روند آموزشی خود را پیش می‌برد. در هر کتاب ۱۲ unit وجود دارد و هر فصل به چهار قسمت تقسیم می‌شود. در قسمت اول نکات دستور زبان و کلمات مورد نیاز برای آموزش هر درس وجود دارد. در قیمت دوم کلمات بیشتری به زبان آموز معرفی می‌شوند و دستور زبان مورد نظر به صورت جزئی‌تر بررسی می‌گردد. درس سوم گرامر و لغت‌ها را به صورت کاربردی استفاده می‌کنند و همچنین بر آن‌چه زبان آموز در درس‌های قبلی آموخته است، مرور انجام می‌دهد. بخش listening نیز در این درس است. در پایانی هر فصل به تقویت مهارت خواندن و نوشتن اختصاص داده شده است.

چهار سطح کتاب‌های Touchstone عبارتند از؛

کتاب Touchstone قرمز که برای سطح elementary: یک کتاب درسی زبان انگلیسی است که برای دانش‌آموزانی که به تازگی با زبان انگلیسی آشنا شده‌اند، طراحی شده است. در این کتاب مفاهیم اولیه زبان انگلیسی از جمله گرامر، واژگان و مهارت‌های شنیداری و گفتاری به صورت کاملاً عملی و با تمرین‌های بسیاری آموزش داده می‌شود.
کتاب Touchstone سبز که برای سطح pre-intermediate: با تمرکز بر تعاملات روزمره و جملات پرکاربرد، دانشجویان را به یادگیری زبان انگلیسی توسط روش‌های عملی و کاربردی ترغیب می‌کند. علاوه بر این، این کتاب درسی با استفاده از منابع تصویری و صوتی مختلف به دانشجویان کمک می‌کند تا در محیط‌های مختلف زبان انگلیسی را یاد بگیرند.
کتاب Touchstone آبی که برای سطح intermediate: یک کتاب درسی زبان انگلیسی است که برای دانشجویانی طراحی شده است که قصد دارند سطح متوسط را در زبان انگلیسی برای مکالمه، خواندن و نوشتن به دست آورند.
کتاب Touchstone بنفش که برای سطح upper-intermediate: بنفش شامل ۱۲ واحد درسی است که هر کدام به یک موضوع خاص می‌پردازد. هر واحد درسی شامل فایل صوتی، تمرینات، واژگان و قواعد گرامری است. این کتاب برای تقویت مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی در سطح بالاتر از متوسط مناسب است.
هر کدام از این سطوح با اعداد یک تا چهار نیز مشخص شده‌اند.

خرید کتاب های: touchstone

کتاب Headway
کتاب Headway یک مجموعه آموزش زبان انگلیسی است که توسط ناشر Oxford University Press منتشر شده است. این مجموعه شامل کتاب‌های درسی، کتاب‌های کاربردی، فایل های صوتی و ویدئویی و منابع دیگری برای یادگیری زبان انگلیسی در سطوح مختلف از A1 تا C1+ می‌باشد. Headway به عنوان یکی از پرفروش‌ترین و معتبرترین مجموعه‌های آموزش زبان انگلیسی در دنیا شناخته شده است.

این کتاب به شیوه‌ای قدم به قدم و با تمرکز بر روی چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی یعنی شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن طراحی شده است. هر سطح از این مجموعه درسی با موضوعات و فعالیت‌های متنوعی همراه بوده و با استفاده از تمرینات دقیق، جملات کوتاه، واژگان ساده و تصاویر آموزشی به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا به صورت مستمر و پیشرفته زبان انگلیسی خود را تقویت کنند.

تافل فور یو زبان یادت میده

مطالب مرتبط