صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / به لهجه خودتان افتخار کنید!

به لهجه خودتان افتخار کنید!

آیا تا به حال شده است وقتی در حال حرف زدن با زبانی بیگانه هستید از این که لهجه دارید نگران و شرمنده شوید؟ مطمئنا همه ما آن را تجربه کرده‌ایم. این ترس می‌تواند منجر به این شود که کلا از صحبت کردن به آن زبان منصرف شویم!

 

وقتی در سنین بزرگسالی شروع به آموختن زبانی بیگانه می‌کنیم؛ چون در طی سالیانی که زبان مادری خود را تکلم می‌کردیم نوع تلفظ حروف در ما به شکل عمیقی نهادینه شده است و گاها تشخیص‌شان گاهی برای خود ما سخت می‌شود؛

 

اجازه می‌دهیم بسته به زبانی که در حال صحبت کردن هستیم تلفظ این حروف تغییر کنند. به همین دلیل است ما سعی می‌کنیم تلفظ‌هایی که با آن‌ها آشنا هستیم را جایگزین تلفظ‌های زبان جدید که در حال یادگیری آن هستیم؛ کنیم.

 

حتی وقتی که تلفظ صحیح کلمات را می‌آموزیم به دلیل وجود الگوهای عمیقی که در صحبت کردن ما حسابی جای گرفته‌اند؛ خیلی زود مشخص می‌شود که ما بومی نیستیم. خلاصه ما می‌مانیم و لهجه‌ای که قرار هم نیست تغییر کند!

اگر مشکل تلفظ دارید حتما فیلم های آموزشی مارو ببینید

آموزش تلفظ در زبان انگلیسی

 

ما با هزاران وبلاگ، کتاب، فیلم، توئیت و کلاس آموزشی مواجه می‌شویم که تضمین می‌کنند می‌توانند ما را طوری آموزش دهند که درست مثل یک بومی صحبت کنیم. یاد گرفتن الگوهای آوایی و نوع تلفظی که بومی‌های آن زبان دارند؛ برای برقراری ارتباط بهتر با مخاطبان هم زبان‌تان بسیار ضروری است. اگر درست و دقیق  کلمات و حروف را تلفظ نکنید، هیچ کس متوجه نمی‌شود شما چه می‌گویید و البته شما هم نمی‌خواهید زحمتی که در این راه کشیده‌اید هدر رفته باشد.

لهجه داشتن چیزی نیست که بابت آن شرم زده شوید یا از آن خجالت بکشید. به جای آن؛ می‌توانیم بابت لهجه داشتن‌مان به خودمان ببالیم. این جا چند دلیل نوشته‌ایم که توضیح می‌دهد چرا باید لهجه‌تان را مثل یک مدال با خود داشته باشید و به آن افتخار کنید.

 

نشانه سخت کار کردن شماست

وقتی افراد یک لهجه بیگانه را می‌شنوند بایستی به آن احترام بگذارند. چرا که نشان از وجود حجم بالایی از سخت کوشی دارد. شما به عنوان یک بزرگسال شروع به یادگیری یک زبان بیگانه کرده‌اید و این شاهکار کمی نیست!

 

لهجه نشانه ارثیه فرهنگی شماست

لهجه نشانه بخشی از تاریخ فردی شما و جامعه‌ای است که متعلق به آن هستید. تنها به همین دلیل افراد زیادی آن را به عنوان جز جدایی ناپذیر هویت شخصیتی خود می‌دانند.

 

نشانه هوش شماست

یاد گرفتن یک زبان تنها سخت کوشی نیاز ندارد بلکه نیاز به توانایی ذهنی بالایی دارد.

 

نشانه این است که داستانی برای تعریف کردن دارید

همیشه پشت یک لهجه، داستانی برای تعریف کردن وجود دارد. احتمالا شگفت زده می‌شوید وقتی می‌بینید مردم بعد از این که متوجه شدند که لهجه دارید، مشتاق شنیدن اطلاعات بیشتری از جانب شما هستند تا بدانند که چرا چند زبان را یاد گرفته‌اید!

 

زبان‌ها همیشه در حال تغییر هستند

به هیچ کس اجازه ندهید به شما بگوید که تنها یک راه برای صحبت کردن به یک زبان وجود دارد. ضمن این که بسته به نیازتان با دیگران ارتباط می‌گیرید، خودتان را بابت تفسیر شخصی‌تان از آن زبان تشویق کنید.

 

 

ترس از داشتن لهجه اصلا دلیل خوبی برای یاد گرفتن یک زبان جدید نیست. این عامل باعث می‌شود که در فضایی امن و راحت به یادگیری زبانی که مد نظرتان است مشغول شوید.

 

مطالب مرتبط