صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / آموزش زبان انگلیسی با پادکست صوتی

آموزش زبان انگلیسی با پادکست صوتی

پادکست در واقع یک فایل صوتی و شنیداری به شمار می رود که مانند اغلب روش های تاثیر گذار در زمینه آموزش زبان انگلیسی می تواند تاثیرات قابل توجهی را از خود برجای بگذارد.  محققان معتقد هستند آموزش زبان انگلیسی با پادکست می تواند در مقایسه با سایر روش های آموزش از قبیل آموزش از طریق کتاب یا جزوه اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

 

در واقع آموزش زبان انگلیسی با پادکست نیز مانند سایر روش های بدیع و جذاب از قبیل آموزش زبان انگلیسی با فیلم یا سریال می تواند جنبه های دیگری از آموزش را در این زمینه پوشش دهد. پادکست ها به دلیل سهولت استفاده و نیز دسترسی و دانلود راحت مزیت های بیشتری نسبت به سایر فایل های صوتی دارند.

 

پادکست ها غیر از محتوای آموزشی مفاهیم لذت بخش و جذابی را از طریق  نمایش های رادیویی، قطعات ادبی و یا بازخوانی بعضی از متون دلنشین  به شنونده منتقل می کنند. در آموزش زبان انگلیسی با پادکست تولید  محتوای آموزشی کاملا با زبان انگلیسی انجام می پذیرد.

 

از همین رو پادکست نیز یکی از راه هایی است که می تواند توسط علاقه مندان فراگیری زبان انگلیسی مورد استفاده قرار گیرد و بتوانند از این طریق مهارت های زبان آموزی خودشان را توسعه دهند.

 

نگران نباشید؛ پادکست ها رایگان هستند

 

همانطور که اشاره شده استقبال فراوانی از روش آموزش زبان انگلیسی با پادکست صورت گرفته است. از همین رو تقاضا برای این نوع پادکست از جانب مشتریان روز به روز بیشتر افزایش می یابد.

 

مزیت عمده ای که پادکست ها نسبت به سایر روش های آموزش زبان انگلیسی یا سایر زبان های خارجی دارند رایگان بودن این نوع فایل صوتی می باشد.

 

شما به سادگی می توانید بدون پرداخت هیچ گونه مبلغ یا هزینه ای اضافه فقط با یک اشتراک در سایت های مرتبط به انبوهی از پادکست های آموزشی در این زمینه دست پیدا کنید. این پادکست ها معمولا در چندین قسمت تولید و ارائه شده اند که می توانید به ترتیب هر قسمت از آنها را دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهید یا به طور یکجا فایل پادکست ها را دریافت نمایید.

 

آموزش زبان انگلیسی با پادکست؛ همیشه و هرجا

 

شما می توانید در جا و هر شرایطی به این پادکست ها گوش فرا دهید و سطح زبان آموزی خودتان را ارتقا دهید. به عنوان مثال شما می توانید به این پادکست ها در هنگام مسافرت  و یا حتی وقتی مشغول آشپزی،

 

نظافت کردن منزل و ورزش کردن هستید  گوش دهید. با این همه فراموش نکنید که آموزش زبان انگلیسی با پادکست یک نوع  مکمل و برنامه کمک آموزشی در کنار تحصیل یا آموزش فراگیر زبان انگلیسی به شمار می رود.

 

این پادکست ها غیر از آن که سرگرم کننده به شمار می روند همزمان می توانند به نوعی مکالمه شما را نیز تقویت نمایند. آموزش زبان انگلیسی با پادکست به خصوص برای دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند بسیار  موثر است.

 

در واقع این نوع آموزش می تواند در آشنایی و تقویت لهجه های مختلف زبان انگلیسی، واژه سازی و آشنایی با واژگان جدید انگلیسی نیز تاثیر مستقیمی بر جای بگذارد.  به طور کلی هدف از آموزش زبان انگلیسی با پادکست و ارائه انواع پادکست ها این است که از این طریق بتوان با شنوندگان ارتباط برقرار کرده و اطلاعات جدیدی را در اختیار آنان قرار دهند.

 

در واقع این موارد برای تقویت زبان آموزان جهت شرکت در آزمون هایی در مراکز رسمی برگزار می شود نیز بسیار موثر است.

 

اساتید و معلمان زبان انگلیسی نیز می توانند از این روش به موازات بهره گیری از کتب و منابع آموزشی استفاده کنند. یکی از محققان این رشته معتقد است که شنیدن در واقع  به نوعی شناخت کلمه و رمزگشایی از آن است که اگر با درک مفاهیم صورت گیرد یکی از مولفه های اصلی بدین منظور می باشد.

 

آموزش زبان انگلیسی با پادکست فرصتی برای زبان آموز فراهم می نماید تا درک شنیداری خود را از مطالب پیچیده و تخصصی نیز افزایش دهند.

 

 

جستجو کنید

 

اکنون که با اهمیت آموزش زبان انگلیسی با پادکست آشنا شده اید نوبت آن رسیده است تا با پیدا کردن پادکست هایتان روند آموزش زبان انگلیسی را متحول سازید. این تغییر تا زمانی که خودتان اراده نکنید انجام نمی شود. بنابراین درنگ نکنید و پادکست های محبوبتان را در اینترنت پیدا کنید و از همین لحظه شروع کنید.

 

کار را برای شما آسان کرده ایم

 

اگر فرصت ندارید تا در اینترنت به جستجو بپردازید ما باز هم کار را برای آسان کرده ایم و  مجموعه بی نظیری از ۱۵ سایت معتبر در زمینه آموزش زبان انگلیسی با پادکست را برای شما  تهیه کرده ایم که می توانید با مراجعه به آنها از لذت آموزش و درک زبان انگلیسی بهره مند شوید. آموزش زبان انگلیسی با پادکست راحت، آسان و از هر نظر می توان به شما در یادگیری زبان های خارجی یاری برساند.

 

همه به گوش باشید

 

البته لازم به ذکر است که در معرفی ۱۵ پادکست معروف به منظور آموزش زبان انگلیسی با پادکست هیچ گونه اولویت بندی در نظر گرفته نشده است هر چند برخی از این پادکست ها منطبق بر دروس آموزشی-تحصیلی تولید شده اند.

 

با این وجود کلیه دانش آموزان یا علاقه مندان زبان انگلیسی می توانند از این پادکستها استفاده کنند. آموزش زبان انگلیسی با پادکست راه جدیدی برای دسترسی به ظرافت های زبانی و گرامر زبان انگلیسی می باشد.

 

 

 

 

کار ر ابا تاریخ شروع می کنیم. مجریان این برنامه دو مورخ خوش قریحه به نام هالی و ویلسون هستند که مطالب متنوع و دیدگاه های جالبی را در مورد تاریخ جهان و وثقایع تاریخی به صورت پادکست اماده کرده و در اخیتار علاقمندان آموزش زبان انگلیسی با پادکست  قرار می دهند. این پادکست های تاریخی و جذاب با لغات و اصطلاحات به یادماندنی را در لینک زیر می توانید دریافت نمایید و از شنیدن آن لذت ببرید.

 

https://www.missedinhistory.com/

یکی دیگر از پادکست هایی که به منظور آموزش زبان انگلیسی با پادکست برای شما معرفی می کنیم پادکست های ارائه شده در  Scientific American Podcast: 60-Second Science می باشند. این پادکست ها به بررسی موضوعات علمی می پردازند و می توانند ضمن افزایش اطلاعات در این زمینه از نظر زبان آموزی نیز توانایی شنیداری شما را  بالا ببریند. شما می توانید از لینک زیر برای دسترسی به این پادکست ها استفاده کنید

https://www.scientificamerican.com/podcast/60-second-mind/

 

در ادامه مبحث آموزش زبان انگلیسی با پادکست محتوای این پادکست متناسب با سطوح آموزشی دانشجویانی که تمایل دارند تا در کشور ایالات متحده آمریکا  ادامه تحصیل دهند تهیه و تدارک دیده شده است. سطح آموزشی ارائه شده در این پادکست متناسب با آموزش زبان انگلیسی  و معیارهای زبان آموزی در مدارسی از قبیل inlingua می باشد. این پادکست ضمن تقویت زبان انگلیسی به آموزش ظرافت های لهجه آمریکایی نیز پرداخته و از طرفی در مورد معرفی فرهنگ ایالات متحده آمریکا نیز مباحثی را مطرح می کند. از طریق لینک زیر می توانید وارد سایت شوید و پادکست ها را بشنوید و دانلود کنید:

 

https://www.allearsenglish.com/episodes/

این پادکست به منظور آموزش زبان آموزان با مکالمه زبان انگلیسی به صورت حرفه ای تولید می شود. همچنین وب سایت انتشار دهنده این پادکست مشتمل بر نسخه های آموزشی پی دی اف و توضیحاتی در خصوص واژگان و اصطلاحات زبان انگلیسی می باشد. از لینک زیر بدین منظور کمک بگیرید:

 

https://www.betteratenglish.com/be-episode-archives

در این نوع آموزش زبان انگلیسی با پادکست غیر از در نظر گرفتن جنبه های سرگرم کننده محتوای صوتی مذکور کاملا متناسب با معیارهای آموزشی روز تولید می شوند و بنابراین با مطالبی یکدست و تکراری یا منسوخ مواجه نخواهید شد. از لینک زیر می توانید بشنوید یا دانلود کنید:

https://www.englishclass101.com/

 

بدون شک یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین پادکست های ارائه شده در ایالات متحده آمریکا که در آن اصول آموزش زبان انگلیسی با پادکست به نحو مطلوبی رعایت شده است پادکست Grammar Girl می باشد.

 

این پادکست در اصل با هدف ارائه راهنمایی سریع  و آموزنده در خصوص گرامر و قواعد دستوری تهیه شده است. لازم به ذکر است که این پادکست برای افرادی که می خواهند در آزمون ESL شرکت کنند مناسب نمی باشد.

 

با این وجود در صورتی که تمایل دارید تا آموزش زبان انگلیسی با پادکست را جدی بگیرید و مهارت های خودتان را در این زمینه ارتقا دهید این پادکست می تواند درک و تفهیم شما را از گرامر زبان انگلیسی بهبود ببخشد. از لینک زیر می توانید به این پادکست ها دسترسی پیدا کنید:

 

https://www.quickanddirtytips.com/grammar-girl

پادکست شورای آموزشی بریتانیا یکی دیگر از معروفترین فایل های شنیداری  است که می توان در زمینه آموزش زبان انگلیسی با پادکست معرفی کرد. مکالمات انجام گرفته در این پادکست طوری طراحی شده است که می تواند به زبان آموزان کمک کند تا مهارت های مکالمه و زبان آموزی خود را تقویت کنند. بخش دیگری از این پادکست ها نیز مشتمل بر تمرینات تعامل در این زمینه می باشد. برای آشنایی بیشتر می توانید از لینک زیر استفاده کنید:

https://learnenglish.britishcouncil.org/learnenglish-podcasts

آموزش زبان انگلیسی با پادکست لوک در واقع مشتمل بر پادکست هایی است که توسط یک کمدین  و شومن بریتانیایی  به نام لوک تهیه شده است. آموزش زبان انگلیسی با پادکست لوک در واقع مشتمل بر جنبه هایی کمیک و خنده دار است که به تقویت یادگیری زبان انگلیسی کمک می کند. برای شنیدن پادکست لوک از لینک زیر وارد شوید:

HELLO and WELCOME!

یکی دیگر از راه های آموزش زبان انگلیسی با پادکست شنیدن پادکست های سه دقیقه ای است که توسط بی بی سی تولید می شود. این پادکست ها در واقع عبارت ها  و کلمات جدید انگلیسی را برای شنونده معرفی می کند. روش کار در این پادکست به این ترتیب است که گوینده یا گویندگان هر بار ضمن معرفی عبارات جدید نحوه استفاده از آنها را در جملات مختلف بیان می کنند.  این پادکست را می توانید از لینک زیر دانلود کرده یا بشنوید:

http://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/features/the-english-we-speak

این شبکه رسانه ای معتبر آخرین رویدادهای اقتصادی جهان را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. سبک و لحن مجریان و گویندگان در نوع خود بی نظیر است. همچنین  می توایند با اصطلاحات گسترده و پرکاربردی را در حیطه اقتصاد آشنا شوید. این شبکه یکی از بزرگترین شبکه های خبری و تحلیلی جهان در این زمینه است که می توانید پادکست های آن را در لینک زیر بشنوید:

https://www.npr.org/

از جمله فایل های شنیداری که مستقیما به منظور آموزش زبان انگلیسی با پادکست طراحی نشده اند این نوع پادکست می باشد. هر چند محبوبیت و استقبال گسترده ای که از آنها صورت گرفته است بیانگر این نکته است که شما ضمن آشنایی با فرهنگ این کشور می توانید از شنیدن مکالمات واقعی انگلیسی توسط افراد مختلف به تقویت زبان آموزی خودتان بپردازید.

 

۱۱ Comedy Bang Bang

پادکست های ارائه شده لحنی کمیک دارند که مشتمل بر مکالمات بین میزبان و کمدین معروفی که وظیفه تهیه این پادکست را بر عهده دارد ارائه شده است. در واقع لحن و نوع ارائه مطالب به گونه ای است که شنونده یا شنیدن این پادکست چاره ای جز خندیدن با صدای بلند ندارد. آموزش زبان انگلیسی با پادکست آن هم از طریق این نوع پادکست واقعا لذت بخش است. از لینک زیر بشنوید:

https://www.earwolf.com/show/comedy-bang-bang/

یکی دیگر از روش های آموزش زبان انگلیسی با پادکست بهره گیری از پادکست Spark London می باشد. این پادکست بر زندگی جامعه آمریکایی تمرکز دارد و افراد در طول ۵ دقیقه زندگی خودشان را روایت می کنند.  در واقع داستان واقعی افراد از زبان خودشان برای شما در محیط اینترنت قرار می گیرد. از لینک زیر می توانید به منظور دسترسی به محتوای این پادکستها استفاده کنید:

http://stories.co.uk/

دانش آموزانی که در مدرسه عالی زبان انگلیسی inlingua مشغول تحصیل هستند لازم است تا از طریق این پادکست ها اطلاعاتی را در خصوص اخبار محله و نیز حوادثی که در ایستگاه متروی نزدیک محله شان  اتفاق افتاده است را دریافت نمایند. این قضیه شاید از نظر آنان به منزله کسب اخبار باشد ولی برای شما می تواند یک نوع آموزش زبان انگلیسی با پادکست باشد که در نوع خود بی نظیر است. این پادکست را از لینک زیر بشنوید و لذت ببرید:

 

 

این سریال یکی از محبوبترین پادکست ها در ایالات متحده به شمار می رود. در هر اپیزود روزنامه نگار راوی در مورد تحقیقاتی که انجام داده است و جزئیات مربوط به صحنه های جرم و جنایت در اختیار شنونده قرار می دهد. این نوع روایت نیز می تواند در آموزش زبان انگلیسی با پادکست مورد توجه قرار گیرد. برای لذت بردن و شنیدن این پادکست به لینک زیر مراجعه کنید:

 

https://serialpodcast.org/

 

یکی دیگر از روش های آموزش زبان انگلیسی با پادکست بهره گیری از برنامه های جذاب به منظور جلب رضایت مشتریان و نیز قرار دادن جوایز و هدایای مختلفی هر هفته برای مخاطبین این نوع پادکست ها می باشد. پادکست This American Life به خوبی توانسته است از عهده این کار بر بیاید. در این پادکست محوریت با داستان های واقعی و روایت های اشخاص حقیقی از زندگیشان می باشد. پادکست زندگی آمریکایی را می توانید از لینک زیر بشنوید:

https://www.thisamericanlife.org/

 

 

آموزش زبان انگلیسی با پادکست را مانند سایر روش های یادگیری زبان انگلیسی جدی بگیرید تا نتایج درخشان آن را ببینید.

 

 

مطالب مرتبط