صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / معرفی 7 نمونه از بهترین سریال‌ها برای تقویت زبان انگلیسی به لهجه بریتیش و آمریکایی

معرفی 7 نمونه از بهترین سریال‌ها برای تقویت زبان انگلیسی به لهجه بریتیش و آمریکایی

معرفی 7 نمونه از بهترین سریال‌ها برای تقویت زبان انگلیسی به لهجه بریتیش و آمریکایی

معرفی 7 نمونه از بهترین سریال‌ها برای تقویت زبان انگلیسی به لهجه بریتیش و آمریکایی بهترین سریال‌ها برای تقویت زبان انگلیسی کدامند؟ کسانی که اهل دیدن فیلم و سریال هستند می‌خواهند از این روش برای تقویت زبان انگلیسی خودشان کمک بگیرند. جالب است بدانید که فیلم دیدن می‌تواند شما را در یک محیط انگلیسی زبان قرار دهد و با دنبال کردن رویدادها و اتفاقات جاری در فیلم می‌توانید دانش خودتان را در این زمینه افزایش دهید.

معرفی 7 نمونه از بهترین سریال‌ها برای تقویت زبان انگلیسی به لهجه بریتیش و آمریکایی

اگر فیلم‌ها انگلیسی را کمی با دقت و چند بار تماشا کنید، به مرور شاهد بهبود دایره لغتتان و برطرف شدن مشکلات گرامری که دارید خواهید بود. این فرایند در طول چند سال می‌تواند در کنار شرکت در کلاس زبان شما را برای آزمون‌های بین‌المللی یا حضور در یک کشور انگلیسی زبان آماده کند.

در این مطلب همیارزبان نام برخی از فیلم‌ها و سریال‌هایی که می‌توانید برای تقویت زبان انگلیسی خودتان در نظر داشته باشید را ارائه کرده‌ایم.

1) سریال دوستان (Friends)

یکی از بهترین سریال‌ها برای تقویت زبان انگلیسی، س سریال دوستان (Friends) است. این سریال طنز آمریکایی از زمانی که شروع شده تا به امروز توانسته جایگاه خودش را در قلب افراد زیادی باز کند و طرفداران زیادی دارد. در این سریال که در قالب 10 فصل ارائه شده، زندگی روزمره و موضوعات عاطفی و اجتماعی 6 نفر که با هم دوست هستند به تصویر کشید شده.

مکالماتی که در سریال فرزند استفاده می‌شوند نسبت به سایر فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی ساده‌تر هستند و با دانش مبتدی زبان انگلیسی نیز به خوبی می‌توانید آن‌ها را متوجه شوید. در طول دیدن این سریال با لغات زیادی آشنا می‌شوید که در طول زندگی روزمره آمریکایی‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند. تکرار جملاتی که توسط بازیگران این سریال بیان می‌شود نیز می‌تواند دانش گرامری‌تان را تقویت کند.

2) آشنایی با مادر (How I Met Your Mother)

آشنایی با مادر (How I Met Your Mother) یکی دیگر از بهترین سریال‌ها برای تقویت زبان انگلیسی است. این سریال داستان آشنایی تد یا شخصیت اصلی فیلم با همسرش را روایت می‌کند. سریال آشنایی با مادر در 9 فصل ساخته شده و هر بخش آن اتفاقات مختلفی را در برمی‌گیرد.

در این سریال آمریکایی شاهد روایت داستانی خواهید بود که از سال 2005 بین چند دوست هم‌دانشگاهی شروع شده. داستانی که هر روز آن قصه متفاوتی را برای بینندگان دارد و آن‌ها را شگفت‌زده می‌کند. اگر در تلفظ لغات انگلیسی مشکل دارید، یا می‌خواهید از سطح مبتدی یا متوسط خودتان را ارتقاء دهید، اتفاقات روزمره شخصیت‌های داستان سریان آشنایی با مادر در کنار مکالمات واقعی که با تلفظ صحیح و بومی آمریکایی از زبان یک پدر ارائه می‌شوند می‌توانند برایتان کمک کننده باشد.

برای تقویت زبان انگلیسی خودتان با این سریال می‌توانید آن را چند بار تماشا کنید. در نهایت بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی سریال را ببینید و سعی کنید کلمات و جملات آن را حدس بزنید. پس از چند بار تکرار فیلم متوجه می‌شوید که سطح زبان انگلیسی‌تان تا حد قابل توجهی بهتر شده است.

3) سریال اداره (The Office)

نام سریال اداره (The Office) نیز به خاطر روایت‌های جذابی که از حوادث روزمره دارد در بین بهترین سریال‌های انگلیسی قرار می‌گیرد. این سریال کمدی آمریکایی در 9 فصل تولید شده و هر قسمت آن حدود 20 دقیقه است.

در این سریال می‌توانید داستان زندگی کارمندان را بشنوید و اتفاقات روزمره‌ای که در زندگی یک کارمند جریان دارد را متوجه شوید. زبان انگلیسی این سریال ساده است و کسانی که در سطح مبتدی یا متوسط انگلیسی هستند هم می‌توانند آن را تماشا کرده و متوجه شوند.

سرعت صحبت کردن بازیگران این سریال به دلیل سبک مستند گونه، به درک بهتر دیالوگ‌ها توسط بینندگان کمک می‌کند. همچنین، چون داستان در محیط اداری روایت می‌شود، بسیاری از کلمات و عبارات استفاده شده در آن کاربردی، اداری و رسمی هستند و می‌توانند تأثیر قابل توجهی در افزایش دایره لغتتان داشته باشند.

4) سریال پیکی بلایندرز (Peaky Blinders)

اگر به ژانرهای جنایی علاقه دارید، پیکی بلایندرز (Peaky Blinders) می‌تواند یکی از بهترین سریال‌های برای تقویت زبان انگلیسی‌تان باشد. این سریال جنایی و دارم که مهیج است، داستان فعالیت‌های یک باند خلاف‌کار پس از جنگ جهانی اول در انگلستان را روایت می‌کند. این باند توسط فردی به نام توماس شلبی و خانواده او اداره می‌شود. جالب است بدانید که باند واقعی پیکی بلایندرز در سال‌های 1890 تا 1910 در بیرمنگام انگلستان فعالیت داشته است.

اگر برای تقویت لهجه بریتانیایی خودتان و تقویت زبان انگلیسی‌تان تا سطح پیشرفته نیاز به یک فیلم جذاب دارید، این فیلم می‌تواند با وجود نمایش فرهنگ گنگستری، روش زندگی مردم در زمان گذشته و نحوه صحیح استفاده از لغات، اصطلاحات و جملات زبان در مکالمات روزمره آشنایتان کند.

5) سریال شرلوک (Sherlock)

شرلوک (Sherlock) نیز یکی از بهترین فیلم‌ها سریال‌ها برای تقویت زبان انگلیسی با ژانر جنایی است. سریال کمدی، درام و جنایی است و در 4 فصل و 13 قسمت ساخته‌شده‌ و داستان‌های کارآگاهی به نام شرلوک هلمز نوشته آرتور کانن دوئل در لندن، قصه‌های آن را تشکیل می‌دهند.

حل پرونده‌های تبهکاری توسط هلمز و دستیارش دکتر جان واتسون روحیه کنجکاوی را همیشه در بیننده زنده نگه می‌دارد و او را با داستان همراه می‌کند. این سریال که حوادث روزمره و اتفاقات زندگی مردم عادی و اشرافی در آن جریان دارد می‌تواند برای تقویت انگلیسی با لهجه بریتانیایی بهترین انتخاب باشد.

6) سریال کمدی تئوری بیگ بنگ (Big bang theory)

سریال کمدی تئوری بیگ بنگ (Big bang theory) یک سریال علمی جذاب است و می‌توان آن را به عنوان یکی از محبوب‌ترین و بهترین سریال‌ها برای تقویت زبان انگلیسی در نظر گرفت. این سریال دوستانه در سال 2004 شروع شده و تا 2019 پخش آن ادامه داشته است.

سریال حول محور چند شخصیت نابغه است که مهارت‌های اجتماعی کمی دارند. لئونارد هافستادر و شلدون کوپر دو دوست هم اتاقی هستند. در همسایگی آن‌ها پنی که بازیگری ناموفق و پیش‌خدمت رستوران است؛ و دو دوست غیراجتماعی دیگر آن‌ها یعنی مهندس هوافضا هاوارد والوویتز یهودی و متخصص فیزیک نجومی راجش کوترپالی که از هند به آمریکا مهاجرت کرده زندگی می‌کنند.

این سریال در 12 فصل و 20 قسمت ساخته و حدود دو ماه زمان لازم است که تمام قسمت آن را تماشا کنید. اگر درگیر آزمون‌های بین‌المللی مانند تافل و آیلتس هستید، این سریال جذاب را حتماً در لیست فیلم‌هایی که باید تماشا کنید داشته باشید.

7) سریال خانه پوشالی (House of Cards)

کوین اسپیسی پرحاشیه نقش کلیدی این سریال آمریکایی را بر عهده دارد. داستان سریال درباره مردی است که می‌خواهد تمام قدرتو اداره امور واشنگتن را در دست بگیرد. در سریال از این شخصیت به عنوان یک مرد بد ذات و شیطان‌صفت و قدرت‌طلب یاد می‌شود.

این سریال در 6 فصل و 73 قسمت ساخته شده و دانش لغوی خوبی برای علاقه‌مندان به زبان انگلیسی بازرگانی-تجاری و سیاسی دارد. اگر با هدف تجارت زبان انگلیسی را یاد می‌گیرید، حتماً سریال خانه پوشالی را به عنوان بهترین سریال برای تقویت زبان انگلیسی‌تان تماشا کنید.

سخن پایانی

فیلم و سریال‌های زبان انگلیسی حوادث و اتفاقات روزمره‌ای که در زندگی مردم ساکن در آن کشور وجود دارد را به تصویر می‌کشند. برای یادگیری زبان انگلیسی لازم است که ابتدا یک یا چند فیلم انگلیسی آمریکایی یا بریتانیایی که با روحیاتتان سازگار است برای تماشا کردن انتخاب کنید. سپس چندین بار این فیلم‌ها را هم‌زمان با شرکت در کلاس زبان انگلیسی همیارزبان تماشا کنید. با این روش می‌توانید خودتان را برای شرکت در آزمون‌های آیلتس یا تافل یا مهاجرت آماده کنید.

تافل فور یو زبان یادت میده

مطالب مرتبط