صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / از 0 تا 100 قید حالت (Adverb of manner)

از 0 تا 100 قید حالت (Adverb of manner)

از 0 تا 100 قید حالت (Adverb of manner)

از 0 تا 100 قید حالت (Adverb of manner) برای اینکه جملات انگلیسی را به خوبی درک کنید لازم است که قیدهای زبان انگلیسی مانند قید حالت (Adverb of manner) را بشناسید و کاربرد آن را یاد بگیرید.

از 0 تا 100 قید حالت (Adverb of manner)

قید حالت در انگلیسی چیست و در کدام بخش از مطالب زبان انگلیسی باید آن را استفاده کنیم؟ زبان آموزان مبتدی یا افرادی که هنوز دانش گرامری زبان انگلیسی کاملی ندارند معمولاً با این سؤال و پرسش‌های مشابه آن مواجه می‌شوند. چون بیشتر افراد توجه خودشان را معطوف به نحوه استفاده از فعل و فاعل می‌کنند و توجه نسبتاً کمی را نسبت به سایر اجزای جمله نشان می‌دهند.

به همین دلیل است که متقاضیان یادگیری زبان با وجود اینکه بارها با قیدهای مختلف مانند قید حالت در جملات انگلیسی مواجه شده‌اند، اما هنوز کاربرد این عبارت‌ها و نقشی که در جملات انگلیسی دارند را به خوبی نمی‌شناسند.

در این مطلب همیارزبان قید حالت و نحوه استفاده از آن در زبان انگلیسی را بررسی کرده است. برای یادگیری این گرامر و سایر نکات گرامری انگلیسی توصیه می‌کنیم که در کلاس‌های آنلاین همیارزبان شرکت کنید، و تحت نظر بهترین اساتید این حوزه زبان را یاد بگیرید.

کاربرد قیدها در زبان انگلیسی

قبل از اینکه قید حالت در انگلیسی را بررسی کنیم، لازم است که کاربرد قیدها را در زبان انگلیسی بشناسید. قیدها عبارت‌هایی هستند که برای توضیح دادن فعل، صفت یا قید دیگری استفاده می‌شوند. در واقع، قیدها برای بیان چگونگی انجام کار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به طور کلی، قیدها این پیام را به شنونده یا خواننده متن انگلیسی منتقل می‌کنند که یک عمل چگونه، در کجا، چه موقع، توسط چه کسی، هر چند وقت یکبار و به چه مقدار انجام شده است.

قید حالت در انگلیسی

قید حالت به عنوان یکی از قیدهای کاربردی زبان انگلیسی برای توصیف حالت‌های یک شخص یا … موقع انجام کار مورد استفاده قرار می‌شود.

به عنوان مثالف برای توضیح دادن درباره استایل و حالت لباس پوشیدن یک فرد، نحوه راه رفتن او، چگونگی رانندگی فرد مورد نظر و کند یا آهسته بودن آن می‌توانید از قید حالت در زبان انگلیسی استفاده کنید. در واقع، برای اینکه نحوه رخ دادن حالت یک کار را توضیح دهیم لازم است که از قید حالت در زبان انگلیسی استفاده کنیم.

ساختار قید حالت در زبان انگلیسی

برای ساختن قید حالت در زبان انگلیسی لازم است که از پسوند «ly-» استفاده کنید. البته، برای اضافه کردن پسوند قید حالت لازم است که به ساختار کلمه‌ای مد نظر توجه داشته باشید. اگر عبارت مد نظر صفت باشد و به «y-» ختم نشود می‌توانید از پسوند «ly-» برای ساختن قید حالت در زبان انگلیسی استفاده کنید.

در صورتی که صفت به «y-» ختم شده باشد، لازم است که برای ساختن قید حالت «i-» را جایگزین «y-» کنید؛ بنابراین «ly-» برای تبدیل صفت به قید حالت به «li-» تبدیل می‌شود.

اگر صفتی که قرار است به قید تبدیل شود به «le-» ختم شده باشد، برای تبدیل آن به قید باید «e-» را با «y-» جایگزین کنید و«ly-» را در انتهای جمله قرار دهید.

نکته:

چند نمونه از قیدهای حالت در انگلیسی وجود دارد که از ساختار ارائه شده برای تبدیل صفت به قید پیروی نمی‌کنند. از جمله این عبارت‌ها که به عنوان قیدهای حالت بی‌قاعده شناخته می‌شوند می‌توان به well، fast یا hard اشاره کرد.

گرامر استفاده از قید حالت در زبان انگلیسی

برای استفاده از قید حالت در جملات انگلیسی باید این موضوع را در نظر داشته باشید که قید حالت بعد از فعل اصلی یا بعد از مفعول قرار می‌گیرد؛ بنابراین برای اینکه جملاتی که می‌سازید به لحاظ گرامری درست باشند، باید این ساختار را در نحوه استفاده از قید حالت رعایت کنید.

قید حالت +فعل + فاعل

و

قید حالت + مفعول +فعل + فاعل

مثال‌های استفاده از قید حالت در انگلیسی

برای اینکه بتوانید قیدهای حالت را در جملاتتان به کار ببرید، لازم است که مثال‌های متعددی را در این زمینه بررسی کنید و با ساختار قید حالت بیشتر آشنا شوید. در ادامه در قالب مثال‌های متعددی از نحوه استفاده از قید حالت را برای شناخت بهتر این ساختار گرامری ارائه کرده‌ایم.

.I slept terribly last night

دیشب خیلی بد خوابیدم.

?Are you sitting comfortably

آیا شما راحت نشسته‌اید؟

.The two bags are basically the same

این دو کیف در اصل شبیه هم هستند.

.You’ve spelled my name wrong

شما اسم من را اشتباه تلفظ می‌کنید.

.He ran quickly

او سریع دوید.

.She behaved in a friendly manner

او دوستانه رفتار کرد.

.She broke the mirror angrily

او با عصبانیت آینه را شکست.

و در انتها…

قیدها در زبان انگلیسی برای توصیف وضعیت فعل، اسم یا صفت استفاده می‌شوند. قید حالت به عنوان یکی از قیدهای پرکاربرد انگلیسی شناخته می‌شود و در جملات زیادی از این عبارت برای توصیف حالت و شرایط انجام کار استفاده می‌شود. برای اینکه به قید حالت و سایر قیدهای انگلیسی مسلط شوید؛ و زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم همیارزبان را دنبال کرده و از مطالبی که در بلاگ همیارزبان ارائه شده استفاده کنید.

تافل فور یو زبان یادت میده

مطالب مرتبط