صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / نکات مهم یادگیری گرامر زبان آلمانی

نکات مهم یادگیری گرامر زبان آلمانی

نکات مهم یادگیری گرامر زبان آلمانی

نکات مهم یادگیری گرامر زبان آلمانی یادگیری گرامر آلمانی مخصوصاً برای کسانی که با هدف کار یا تحصیل این زبان اروپایی را انتخاب کرده‌اند بسیار مهم است. چون گرامر آلمانی به عنوان یکی از پیچیده‌ترین گرامرهای زبانی شناخته می‌شود.

نکات مهم یادگیری گرامر زبان آلمانی

چطور به زبان آلمانی روان صحبت کنیم؟ این سؤال را افرادی مطرح می‌کنند که قصد دارند به آلمان سفر یا مهاجرت کنند. چون آلمانی‌ها زبان مخصوص خودشان را دارند و با تسلط به زبان انگلیسی و سایر زبان‌ها نمی‌توانید با مردمی که در این کشور ساکن هستند ارتباط برقرار کنید.

برای تسلط به زبان آلمانی باید الفبای این زبان و لغات مهم آلمانی را یاد بگیرید؛ همچنین لازم است گرامر آلمانی را بشناسید تا بهتر بتوانید از لغاتی که یاد گرفته‌اید استفاده کرده و جملات بامعنی بسازید. گرامر زبان آلمانی نسبتاً دشوار است و هر فردی که به تازگی یادگیری زبان آلمانی را شروع کرده ممکن است زمان زیادی را برای آموزش گرامر صرف کند.

همیار زبان این فرصت را برای زبان آموزان فراهم کرده است که تحت نظر بهترین اساتید زبان آلمانی این زبان اروپایی را یاد بگیرند. برای رزرو کلاس زبان آلمانی و شروع یادگیری زبان آلمانی می‌توانید از اساتید این پلتفرم کمک بگیرید؛ و آلمانی را با ساختار مناسب و به درستی یاد بگیرید.

در ادامه نکاتی که برای یادگیری گرامر آلمانی باید بدانید را ارائه کرده‌ایم، تا با شناخت بیشتری بتوانید این بخش از زبان آلمانی را یاد گرفته و از آن استفاده کنید.

کاربرد افعال در گرامر آلمانی

افعال بخش مهمی از هر جمله‌ای را تشکیل می‌دهند؛ و برای اینکه مشخص شود فرد مورد نظر چه کاری را انجام داده یا در حال انجام دادن چه کاری است، لازم است که افعال جمله را بررسی کنید. در ساختار گرامر زبان آلمانی معمولاً افعال به عنوان بخش دوم جمله استفاده می‌شوند؛ یعنی مانند جملات انگلیسی که بعد از فاعل از فعل استفاده می‌شد؛ در آلمانی نیز در بیشتر مواقع فعل دومین بخشی از یک جمله است که باید استفاده شود.

برای سؤال پرسیدن نیز باید مانند انگلیسی فعل را به ابتدای جمله منتقل کنید؛ یعنی با قرار دادن فعل در گرامر آلمانی در اول جمله می‌توانید جمله را از حال خبری و ساده به سوالی تبدیل کنید.

به عنوان مثال می‌توانید ساختار این دو جمله را برای تعیین جایگاه فعل و سوالی کردن جملات آلمانی بررسی کنید.

Wir leben dort => ما آن جا زندگی می‌کنیم

Lebt Ihr Dort==> آیا شما (جمع) آن جا زندگی می‌کنید

نکته:

ساختار و شکل فعل برای سوالی کردن جملات آلمانی تغییر می‌کند و نمی‌توانید مانند زبان انگلیسی فعل را با همان ساختار برای سوالی کردن جملات استفاده کنید. همچنین در صورتی که از صفت‌ها، پسوندها و پیشوندها و… در جملات آلمانی استفاده شده باشد، محل قرارگیری فعل در جمله ممکن است تغییر کند؛ بنابراین نمی‌توانید این ساختار را همیشه برای ساختن کل جملات زبان آلمانی در نظر بگیرید.

ساختار ضمایر و اسامی آلمانی

اسامی و ضمایر آلمانی از دیگر بخش‌های سازنده یک جمله کامل در این زبان هستند. برای نوشتن اسامی آلمانی لازم است که کلمه اول هر اسم را بزرگ بنویسید. به عنوان مثال اگر درباره یک ماه از سال یا یک فرد مشخص صحبت می‌کنید، باید اول اسم آن را با حرف بزرگ بنویسید.

اما شیوه نگارش ضمایر در گرامر زبان آلمانی با اسامی متفاوت است. ضمایر را باید همیشه با حرف کوچک در جمله استفاده کنید. در ادامه یک مثال برای شناخت نحوه نگارش اسامی در آلمانی توسط همیارزبان ارائه شده است.

Ich liebe den Winter==> من زمستان را دوست دارم.

کاربرد قیدها در زبان آلمانی

برای استفاده از گرامر زبان آلمانی لازم است که کاربرد قیدها را نیز در این زبان بشناسید. قیدها برای توصیف افعال، صفت‌ها و… در نظر گرفته می‌شوند. در زبان آلمانی سه نوع قید زمان، مکان و حالت وجود دارد؛ و برای استفاده از این قیدها باید ترتیبی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده را رعایت کنید.

قید زمان در آلمانی قبل از قید حالت استفاده می‌شود و قید مکان پس از این دو قید ارائه می‌شود. در واقع، نحوه چیدمان قیدها در زبان آلمانی به صورت زمان، حالت، مکان است.

در ادامه چند نمونه از قیدهای مختلف زبان آلمانی را جهت شناخت بهتر آن‌ها ارائه کرده‌ایم.

قید زمان در آلمانی

Immer ==> همیشه

Manchmal==> گاهی اوقات

Morgen==> فردا

Morgens==> صبح

Nachmittags==> بعد از ظهر

قید حالت در آلمانی

Allein(e)==>تنها

Eventual==> احتمالاً

Freiwillig==>داوطلبانه

Gern(e) ==> با کمال میل

Hoffentlich==> خوشبختانه

Langsam==> به آرامی

Lieber==> نسبتاً

قید مکان در آلمانی

da/dort==> این جا/ آن جا

Drauβen==> بیرون

Hier==> این جا

Linkd==> سمت چپ

Nirgends==> هیچ جا

Oben==> بالا

Rechts==> دست راست

Unten==> زیر

جنسیت اسامی در زبان آلمانی

یکی از پیچیدگی‌های گرامر زبان آلمانی در نظر گرفتن جنسیت برای اسامی است. در واقع، در این زبان برخلاف زبان فارسی و انگلیسی دارای جنسیت‌های مختلفی هستند؛ و برای استفاده از اسم‌ها در جملاتتان باید به جنسیت آن‌ها نیز توجه کنید. جنسیت اسامی در زبان آلمانی شامل سه حال مؤنث، مذکر و خنثی است. برای استفاده از هر اسم باید جنسیت آن را نیز به ابتدای جمله خودتان اضافه کنید.

جنسیت‌های اسامی آلمانی به صورت‌های زیر نوشته می‌شوند:

مذکر: Der

مؤنث: Die

خنثی: Das

در ادامه چند اسم آلمانی را به همراه جنسیت آن‌ها برای شناخت بهتر گرامر زبان آلمانی ارائه کرده‌ایم.

Der Lehrer ==> معلم مرد

Die Lehrerin ==> معلم زن

Der Student ==> دانشجوی پسر

Die Studentin ==> دانشجوی دختر

Der Koch ==> آشپز مرد

Die Köchin ==> آشپز زن

جمع در آلمانی

جمع بستن عبارت‌ها در زبان آلمانی نسبت به انگلیسی سخت‌تر است؛ و نمی‌توانید تنها با اضافه کردن یک s یا es عبارت‌های مفرد را به حالت جمع تبدیل کنید. در حلت کلی برای جمع بستن عبارت‌ها در زبان آلمانی لازم است که از پسندهای -e، -er، -en، -n و –s استفاده کنید. به عنوان مثال در صورتی که قسمت انتهایی کلمه مد نظرتان به -eur،-ich، -ier،-ig، -ling و –ör ختم می‌شود، با اضافه کردن پسوند –e می‌توانید آن عبارت را به حالت جمع تبدیل کنید.

در ادامه چند نمونه از جمع بستن در گرامر زبان آلمانی را برای درک بهتر این ساختار ارائه کرده‌ایم.

Das Tier (حیوان) die Tiere (حیوانات)

Der Likör (نوعی نوشیدنی الکلی / لیکور) die Liköre (لیکورها)

Die Hand (دست) die Hände (دست‌ها)

Der Mann (مرد) die Männer(مردان)

Das Haus (خانه) die Häuser(خانه‌ها)

Die Blume (گل) die Blumen (گل‌ها)

Das Kino (سینما) die Kinos (سینماها)

منابع آموزش گرامر آلمانی

برای یادگیری گرامر آلمانی لازم است که از منابع مناسب و اساتید متخصص این حوزه استفاده کنید. در ادامه بهترین منابع آموزش گرامر زبان آلمانی که می‌تواند از صفر تا صد یادگیری این گرامر پیچیده کمکتان کند را ارائه کرده‌ایم.

  • کتاب گرامر زبان آلمانی Schaum’s Outline of German Grammar
  • کتاب گرامر زبان آلمانی Lehr- Und Ubungsbuch Der Deutschen Grammatik
  • کتاب آموزش آلمانی Großes Übungsbuch Deutsch
  • کتاب گرامر آلمانی Complete German Grammar
  • کتاب گرامر آلمانی Hammer’s German Grammar And Usage
  • کتاب گرامر آلمانی German Grammar Drills

و در انتها…

یادگیری گرامر آلمانی مخصوصاً برای کسانی که با هدف کار یا تحصیل این زبان اروپایی را انتخاب کرده‌اند بسیار مهم است. چون گرامر آلمانی به عنوان یکی از پیچیده‌ترین گرامرهای زبانی شناخته می‌شود. اساتید همیار زبان با وجود سال‌ها تدریس زبان آلمانی در کنار زبان آموزان هستند تا گرامر زبان آلمانی را از پایه تا پیشرفته به درستی یاد بگیرند؛ و در این مسیر پیشرفت کنند. برای شروع یادگیری زبان آلمانی تنها باید وارد پلتفرم همیارزبان شوید؛ استاد مد نظرتان را انتخاب کنید و سپس رزرو کلاس آلمانی را انجام دهید.

تافل فور یو زبان یادت میده

مطالب مرتبط