صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / آموزش گرامر زبان اسپانیایی زمان ها

آموزش گرامر زبان اسپانیایی زمان ها

آموزش گرامر زبان اسپانیایی زمان ها

آموزش گرامر زبان اسپانیایی زمان ها بدون شک یکی از دشوارترین مراحل یادگیری یک زبان که از نظر ما بسیار ناخوشایند است گرامر یا دستور زبان آن می باشد. البته این فقط یک تصور است و در صورتی که با آن آشنا شویم در می یابیم که اتفاقا گرامر یک زبان دوست داشتنی ترین بخش آن زبان است.  تافل فور یو اسپانیایی یادت میده

آموزش گرامر زبان اسپانیایی زمان ها

در این بین زبان اسپانیایی به دلیل قاعده مند بودن و انسجام خاصی که دارد از قواعد دستوری معینی نیز برخوردار می باشد که زبان آموزان ضمن فراگیری این قواعد می توانند در زمینه شناخت بهتر و کاربرد اصولی این زبان نیز به موفقیت های شایان توجهی دست پیدا کنند. پیروی از قواعد دستوری زبان های مختلف یعنی رعایت دستورالعمل ها و اصولی که با زبان مادری ما تفاوت های اساسی دارند. نباید اینطور تصور کنید که یادگیری زبان اسپانیایی و نیز درک گرامر زبان اسپانیایی چیز وحشتناکی است که هرگز آن را یاد نمی گیرید.

در این مطلب سعی می کنیم تا شما را با جزئیات و ظرایف این زبان و همچنین دستور زبان اسپانیایی آشنا سازیم. در واقع ما ساده ترین روش ها و نیز تمرینات مختلف را انتخاب کرده ایم تا شما بتوانید از این طریق شناخت بیشتری نسبت به گرامر زبان اسپانیایی و کاربردهای آن پیدا کنید.

شما می توانید از این طریق دانش و مهارت های خودتان را در زمینه یادگیری زبان اسپانیایی افزایش دهید. در واقع ما در این مطلب به نوعی گرامر زبان اسپانیایی را برای شما واکاوی می کنیم تا به پیشرفت های مناسبی در این زمینه دست پیدا کنید.

باید تغییر کنید

وقتی می گوییم شما برای یادگیری گرامر زبان اسپانیایی باید دچار تحول بنیادی شوید بدین معنی نیست که کاملا آدم دیگری شوید. نه، اشتباه برداشت نکنید. در واقع برای دست یافتن به این هدف فقط کافیست تا دیدگاهتان را عوض کنید.

به تبلیغات یا حرف های دیگران که مدعی هستند بدون یادگیری گرامر زبان اسپانیایی و از همان کودکی زبان اسپانیایی را بدون عیب و نقص یاد گرفته اند و اکنون نیازی به آن ندارند اصلا نباید توجه نکنید. در واقع این افراد به نوعی تواناییهای ذهنی افراد بزرگسال را در یادگیری زبان اسپانیایی یا سایر زبانها نادیده می گیرند.

برای یادگیری زبان اسپانیایی لازم است تا همزمان در هر دو زمینه گرامر و مکالمه به زبان اسپانیایی آموزش ببینید. در واقع شناخت گرامر مکمل یادگیری مکالمه زبان اسپانیایی به شمار می رود و می تواند در زمینه زبان آموزی نیز شما را تحت تاثیر خود قرار دهد.

اگر هدف شما یادگیری زبان اسپانیایی به طور کامل است به شما پیشنهاد می کنیم که حتما در دوره های گرامر زبان اسپانیایی شرکت کنید. در صورتی که در این دوره ها به طور کامل شرکت کنید و با موفقیت آنها را به پایان برسانید قطعا در یادگیری زبان اسپانیایی گام بلندی برداشته اید و فاصله چندانی با هدفتان ندارید.

توصیه می کنیم برای شناخت بیشتر گرامر زبان اسپانیایی و آشنایی با قواعد دستوری این زبان این مطلب را تا به انتها بخوانید و از دستورالعمل های موجود پیروی کنید تا به نتیجه مطلوبی در این زمینه دست پیدا کنید.

زمان ها

در بیشتر موارد بین زمان هایی که در گرامر زبان اسپانیایی به کار می بریم با زمان هایی که در دستور زبان انگلیسی متداول است تفاوت چندانی مشاهده نمی شود. یکی از بارزترین وجوه متمایز کننده زمان در گرامر زبان اسپانیایی که با سایر زبان های معتبر از جمله دستور زبان انگلیسی دارد تغییر زمان افعال با توجه به ضمایر می باشد.

در واقع این افعال به نوعی در زمان های مختلف با توجه به ضمایر مختلف صرف می شوند. زمان افعال در گرامر زبان اسپانیایی در هر سه زمان حال، گذشته و آینده توسط پسوندهای ir، er و ar ساخته می شوند. در واقع صرف افعال از این راه می تواند متناسب با زمان مورد نظر صورت گیرد.

زمان حال ساده

از زمان حال ساده برای صحبت در مورد زمان حال و آینده مورد استفاده قرار می گیرد. مثال:

Hablo

من صحبت می کنم

Aprendo

من یاد می گیرم

Vivo

من زندگی می کنم

زمان حال استمراری

در گرامر زبان اسپانیایی از ترکیب فعل های معروف استار در زبان اسپانیایی و اسم مصدر حاصل می شود. زمان حال استمراری بدین معنی است که افعال موجود در حال انجام می باشند که ادامه دار بوده و یا موقتی می باشد.

به مثال های زیر در این زمینه توجه کنید:

estoy hablando

من صحبت می کنم

estoy aprendiendo

من یاد می گیرم

estoy viviendo

من زندگی می کنم

زمان حال کامل

زمان حال کامل به منظور انجام اعمالی که هنوز به اتمام نرسیده و ناقص است مورد استفاده قرار می گیرد. از قبیل:

he hablado من گفته ام

he aprendido من آموخته ام

he vivido من زندگی کرده ام

گذشته استمراری یا ناقص

زمان گذشته استمراری عمل نیمه تمامی را که در گذشته انجام گرفته است بدون هیچ آغاز یا پایانی در گذشته رها کرده است. از قبیل:

Hablaba

من صحبت کردم

Aprendía

من یاد گرفتم

Vivía

من زندگی کردم

گذشته ساده

برای اعمال و افعالی که در گذشته انجام می گیرد و اعمال قبل از خود را خنثی می کنند به کار می رود. مانند:

Hablé

صحبت کردم

Aprendí

یاد گرفتم

Viví

زندگی کردم

گذشته کامل

در گرامر زبان اسپانیایی برای توصیف اعمال و افعالی است که در گذشته انجام گرفته و به پایان رسیده باشند.

مثال:

había hablado

من صحبت کرده بودم

había aprendido

من آموخته بودم

había vivido

من زندگی کرده بودم

نوع دیگری نیز از گذشته کامل در گرامر زبان اسپانیایی وجود دارد که به ندرت از آن استفاده می شود. بیشتر جنبه نگارشی داشته و در متون گذشته مورد استفاده قرار می گیرد. در این حالت زمان افعال به زمان کوتاهی قبل ارجاع داده می شود از قبیل:

hube hablado

من صحبت کرده بودم

hube aprendido

من آموخته بودم

hube vivido

من زندگی کرده بودم

زمان آینده

از ترکیب ir با شکل آینده افعال شکل می گیرد. اغلب از این زمان به جای آینده ساده در گرامر زبان اسپانیایی نیز استفاده می شود. مانند:

voy a hablar

من دارم صحبت می کنم

voy a aprender

من دارم یاد می گیرم

voy a vivir

من دارم زندگی می کنم

زمان آینده ساده

در گرامر زبان اسپانیایی این زمان به طور کلی در خصوص آینده یا قصد انجام کاری در آینده صحبت می کند. مثال:

Hablaré

من صحبت خواهم کرد

Aprenderé

من یاد خواهم گرفت

Viviré

من زندگی خواهم کرد

آینده کامل

آینده کامل در گرامر زبان اسپانیایی بیان کننده عمل یا اعمالی است که از لحظه کنونی شروع شده و در آینده تکمیل خواهد شد.مثال:

habré hablado

من صحبت خواهم کرد

habré aprendido

من خواهم آموخت

habré vivido

من زندگی خواهم کرد

زمان شرطی

همانطور که از نام این زمان مشخص است زمان شرطی در گرامر زبان اسپانیایی انجام کارهایی را یادآوری می کند که ممکن است انجام گرفته یا نگیرد. همچنین از جملات شرطی اغلب به منظور بیان خواسته ها و نیز درخواست های مودبانه و رسمی مورد استفاده قرار می گیرد. مثال:

Hablaría

من صحبت می کنم

Aprendería

من یاد می گیرم

Viviría

من زندگی می کنم

آموزش زبان اسپانیایی

زمان شرطی کامل

زمان شرطی کامل در گرامر زبان اسپانیایی به طور مشروط مورد استفاده قرار می گیرد که در آن طبیعتا ادات شرطی نیز نقش موثری ایفا می کنند. مثل:

habría hablado

من گفتم

habría aprendido

من یاد گرفتم

habría vivid

من زندگی کردم

جمع بندی

در آموزش گرامر زبان اسپانیایی : قسمت ۱ (زمان ها ) ما فقط درباره زمان ها صحبت کردیم و انوع آن ها را با ذکر مثال و معنی توضیح دادیم که با مطالعه دقیق مقاله آموزش گرامر زبان اسپانیایی شما می توانید بر این موضوع کاملا تط داشته باشید.

مطالب مرتبط