صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / مدرک تافل چیست و چقدر اعتبار دارد؟

مدرک تافل چیست و چقدر اعتبار دارد؟

مدرک تافل چیست و چقدر اعتبار دارد؟

مدرک تافل چیست و چقدر اعتبار دارد؟ مدرک تافل به عنوان یکی از مدارک مهم پذیرش تحصیلی شناخته می‌شود؛ و کسانی که قصد دارند وارد دانشگاه‌های بین المللی شوند باید این مدرک را از مراکز معتبری که امتحان تافل را برگزار می‌کنند دریافت کنند.

مدرک تافل چیست و چقدر اعتبار دارد؟

بدون داشتن مدرک تافل، چطور می‌توان مهارت یک فرد را در زبان انگلیسی ثابت کرد؟ مدرک تافل هم مانند مدرک آیلتس برای این به افرادی که قصد مهاجرت یا تحصیل در کشورهای دیگر را دارند در نظر گرفته می‌شود. این مدرک نشان دهنده تسلط فرد به مهارت‌های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن به زبان انگلیسی است.

با توجه به اینکه بدون درک درست ساختار زبان انگلیسی زندگی، کار و تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان دشوار خواهد بود؛ بنابراین کسانی که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان مانند کانادا، انگلستان، آمریکا یا استرالیا را دارند باید در آزمون تافل ثبت نام کرده و مدرک آن را دریافت کنند.

البته دریافت مدرک تافل به تنهایی برای ثبت نام متقاضیان در شرکت های بین المللی یا دانشگاه‌های منتخب جهان کافی نیست! بلکه باید متقاضیان این موضوع را ثابت کنند که آیا موسسه یا شرکت مورد نظرشان مدرک تافل را می‌پذیرد یا خیر؛ و حد نصاب نمره قابل قبول در آن مرکز برای مدرک تافل چند است. چون هر مرکز آموزشی برای درثبت نام دانشجویان بین اللملی نمره خاصی را در نظر دارد و این نمره برای رشته‌ها، گرایش‌ها و سطوح مختلف تحصیلی با هم تفاوت دارد.

تافل فور یو در این مطلب اطلاعات مورد نیاز مدرک تافل و راه و روش‌های گرفتن این مدرک با بهترین نمره نکاتی که نیاز است بدانید را با شما به اشتراک گذاشته است.

مدرک تافل در کدام کشورها پذیرفته می‌شود؟

در حال حاضر، مدرک تافل برای ثبت نام در بیش از 80 درصد دوره‌های تحصیلات تکمیلی کانادا معتبر است. همچنین در 90 درصد دانشگاه‌های ایالات متحده تافل به عنوان مدرک اثبات تسلط متقاضیان به زبان انگلیسی پذیرفته می‌شود؛ و متقاضیان حضور در دانشگاههای آمریکا می‌توانند از این مدرک برای ثبت نام در دانشگاه مد نظرشان استفاده کنند.

دانشگاه‌های انگلستان و مدارس معتبر این کشور مانند مدرسه Russell Group،  برخی از دانشگاه‌های فرانسه و آلمان و تمامی دانشگاه‌های استرالیا و نیوزلند نیز جهت ویزای تحصیلی یا شغلی مدرک تافل را می‌پذیرند؛ و به عنوان یک مدرک معتبر برای ثبت نام در دانشگاه‌های انگلیسی زبان یا فعالیت در شرکت‌های بین المللی این کشورها می‌توانید از این مدرک استفاده کنید.

جالب است بدانید که این مدرک علاوه بر دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی، در کشورهای آسیایی از جمله در دانشگاه‌های برتر در چین، هنگ کنگ، ژاپن، کره و مالزی نیز معتبر است؛ و دانشجویان و متقاضیانی که قصد دارند در این کشورها کار یا تحصیل کنند هم می‌توانند از این مدرک زبان انگلیسی بین المللی استفاده کنند.

برای اینکه بدانید دانشگاه مد نظرتان مدرک تافل را می‌پذیرد یا خیر، کافی است به وب سایت toeflgoanywhere.org مراجعه کرده و در قسمت جستجو نام دانشگاه مورد نظر خود را پیدا کنید. همچنین سرویس جستجو به متقاضیان این امکان را می‌دهد تا بر اساس نمره آزمون و مکان مورد نظرشان جستجوی بهینه‌تری را داشته باشند؛ و اطلاعات بیشتری درباره حد نصاب نمره تافل کسب کنند.

مزیت دریافت مدرک آزمون تافل چیست؟

مدرک تافل برای ثبت نام دانشجویان در دانشگاه‌های بین الملی نقش مهمی دارد. چون دانشجویان برای یادگیری دروس ارائه شده باید بتوانند مطالبی که به انگلیسی ارائه می‌شود را درک کنند؛ و در امتحاناتی که به این زبان برگزار می‌شود شرکت کنند.

با دریافت این مدرک می‌توانید به موسسه مد نظرتان نشان دهید که تا چه اندازه در درک متون انگلیسی و صحبت کردن به این زبان توانایی دارید. بنابراین با ارائه مدرک تافل همراه با پرونده خودتان می‌توانید به راحتی ویزای تحصیلی را دریافت کنید؛ و نیازی نیست که در آزمون جداگانه‌ای برای اثبات تسلطتان به انگلیسی شرکت کنید. 

روش دریافت مدرک تافل

برای دریافت مدرک تافل باید وارد سایت myresultscentral.ets.org شوید. البته اگر بار اول است که از این وب سایت استفاده می‌کنید لازم است که ابتدا یک اکانت در سایت بسازید؛ اما در صورتی که قبلا در این وب سایت اکانت ساخته‌اید با وارد کردن شناسه کاربری و گذر واژه می‌توانید وارد بخش دریافت مدارک شوید. بعد از وارد شدن، در صورتی که نیاز به تایید نام کاربری و پسورد باشد، باید به آدرس ایمیل وارد شده در این وب سایت مراجعه کرده و ایمیلی که از طریق سایت myresultscentral.ets.org برای تایید نام کاربری و رمز عبور ارائه شده را تایید کنید.

پس از وارد شدن به این وب سایت می‌توانید اطلاعات زیر را مشاهده کنید:

– گزارش نمرات 

– مدرک تافل (در صورت وجود)

– نسخه پی دی اف مدرک برای ذخیره یا چاپ 

امکان دریافت نمره تافل تا چه زمانی ممکن است؟

نمرات تافل حدود 6 روز پس از تاریخ آزمون در اکانت ETS قرار می‌گیرند. البته پس از اعلام نمرات ایمیلی جهت اطلاع رسانی برای متقاضایان ارسال می‌شود و با کمک آن می‌توانند درباره نمره آزمونشان اطلاعات کسب کنند.  تا 8 روز پس از اعلام نمرات تافل می‌توانید مدرکتان را دانلود کنید و به مدت 2 سال امکان استفاده از مدرک تافل را خواهید داشت. پس از 2 سال از تاریخ صدور نمره، باید دوباره در آزمون تافل شرکت کنید و مهارت‌های زبانی خودتان را مورد ارزیابی قرار دهید.

دریافت نمره تافل به صورت پستی

برای دریافت نسخه کتبی نمره تافل می‌توانید درخواستتان را در سایت اعلام نتایج تافل ثبت کنید. پس از 11 روز مدرک تافل برایتان به صورت پستی ارسال می‌شود. سه سطح مدرک تافل که از طریق پست هم می‌توانید آنها را دریافت کنید عبارتند از:

– سطح طلایی یعنی C1

– سطح نقره‌ای یعنی B2

– سطح برنز یعنی B1

ارسال مدرک تافل به موسسات دانشگاهی یا شرکت های بین المللی

هزینه پرداخت شده برای آزمون تافل امکان ارسال 4 نسخه از مدرک دریافتی را به طور رسمی برای متقاضیان فراهم می‌کند. بنابراین در صورتی که نیاز به ارسال مدرک تافل به دانشگاه‌ها یا شرکت‌های مد نظرتان دارید، این امکان برایتان در نظر گرفته شده که نحوه اعلام نمره تافل را از طریق اکانت ETS یا از طریق اپلیکیشن TOEFL‌ تا ساعت 10 شب قبل از آزمون تعیین کنید. 

زمان تحویل نمره تافل به طور رسمی بر اساس نحوه دریافت نمرات متفاوت است و به صورت زیر زمانبندی آن مشخص می‌شود:

– دریافت نمره از طریق ETS Data Manager ارسال : 6 تا 8 روز

– دریافت نمره از طریق Score link Service: 8 تا 10 روز

– دریافت نمره از طریق پست: 9 تا 11 روز 

در صورتی که نیاز به مدرک تافل اضافی برای ارسال به دانشگاه‌ها یا شرکت‌های دیگر دارید، باید هزینه بیشتری برای آن بپردازید. مبلغی که برای صادر کردن این مدارک اضافی در نظر گرفته شده است حدود 20 دلار خواهد بود. برای درخواست مدارک بیشتر از 4 عدد باید مراحل زیر را در نظر داشته باشید.

درخواست مدرک تافل جدید از طریق اکانت ETS 

برای درخواست مدرک جدید تافل وارد اکانت خود و یا اپ TOEFL شده و  گزینه Send Additional Score Reports را انتخاب کنید. سپس  باید از طریق کارت اعتباری، حساب پی پال و یا E-Check هزینه ارسال مدرک تافل را پرداخت کنید.پس از تکمیل پرداخت، گزارش نمره 3 تا 5 روز کاری برای متفاضیان ارسال خواهد شد.

درخواست مدرک تافل از طریق فکس

برای دریافت مدرک تافل از طریق فکس لازم است که مراحل زیر را انجام دهید:

– فرم درخواست مدرک جدید تافل (TOEFL IBT Additional Score Report) را تکمیل کنید.

– سپس فرم تکمیل شده را با شماره پیگیری و اطلاعات کارت اعتباریتان برای شماره تعیین شده در سایت فکس کنید. 

– اگر یک فرم را بیش از یک بار ارسال کردید، عبارت DUPLICATE را با حروف بزرگ بر روی فرم بنویسید تا هزینه‌ اضافی برایتان در نظر گرفته نشود.

– پس از طی کردن این مراحل، مدرک تافل پس از 10 روز کاری برایتان ارسال خواهد شد.

درخواست مدرک تافل از طریق پست

برای درخواست مدرک تافل از طریق پست لازم است که فرم پی دی اف درخواست گزارش اضافی نمره تافل (TOEFL IBT Additional Score Report) را تکمیل کنید. سپس فرم تکمیل شده را برای آدرس ارائه شده در سایت ETS ارسال کنید. پس از طی کردن این مراحل، گزارش نمره تافل 10 روز کاری پس از دریافت درخواستتان برایتان ارسال خواهد شد.

و در پایان…

مدرک تافل به عنوان یکی از معتبرترین مدارک زبان در بیشتر کشورهای جهان پذیرفته می‌شود. برای دریافت نمره مناسب در این امتحان باید دانش زبان انگلیسی خودتان را تقویت کنید و به سطح مناسبی برسید. تافل فور یو با وجود اساتید حرفه ای تافل و کلاس های منعطف این امکان را برای متقاضیان فراهم کرده است که در دوره های زبان انگلیسی عمومی و زبان انگلیسی آمادگی تافل شرکت کنند. سپس با با آمادگی کامل در این آزمون شرکت کرده و حد نصاب نمره مورد نظرشان را به دست بیاورند.

مدرک تافل چیست و چقدر اعتبار دارد؟

مطالب مرتبط