صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / آیا در سفر هم می‌توان زبان انگلیسی یاد گرفت؟

آیا در سفر هم می‌توان زبان انگلیسی یاد گرفت؟

آیا در سفر هم می‌توان زبان انگلیسی یاد گرفت؟

آیا در سفر هم می‌توان زبان انگلیسی یاد گرفت؟ برای جهانگردی و دیدن زیبایی‌های دنیا باید زبان انگلیسی را تا حد خوبی بلد باشید؛ تا بتوانید در سفر دانش زبانی خودتان را تقویت کنید و به راحتی با دیگران در ارتباط باشید.

آیا در سفر هم می‌توان زبان انگلیسی یاد گرفت؟

انگلیسی یاد گرفتن در زمان‌های قدیم بیشتر از روی علاقه بود و کسانی برای یادگیری این زبان بین‌المللی اقدام می‌کردند که قصد سفر کاری یا تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی را داشتند؛ اما این روزها یادگیری انگلیسی به یک ضرورت تبدیل شده و هر فردی در هر سنی که هست باید تا حد مطلوبی با این زبان آشنایی داشته باشد.

معمولاً اولین راهی که اغلب متقاضیان برای یادگیری انگلیسی به سراغ آن می‌روند استفاده از کلاس‌های آموزشی حضوری است. شرکت در این کلاس‌ها باعث می‌شود که فرد ملزم به انجام تکالیفش باشد و همراه سایر افرادی که در کلاس حضور دارند مهارت‌های زبان انگلیسی را تمرین کند؛ اما برای شرکت در کلاس‌های آموزشی حضوری باید همیشه در یک زمان خاص در روز مشخص شده در آموزشگاه حاضر شوید؛ بنابراین کسانی که همیشه در سفر هستند و نمی‌توانند در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند، از یادگیری این زبان بین‌المللی محروم می‌شوند.

برای سفر دوستانی که برای کشف جهان سفر می‌کنند و می‌خواهند با افراد حاضر در آن محیط ارتباط برقرار کنند، بلد نبود زبان یک مسئله پررنگ‌تر است و به عنوان یک مشکل بزرگ شناخته می‌شود. چون موقع  سفر در برقراری ارتباط با دیگران دچار مشکل می‌شوند و دائم به یک نفر دیگر وابسته هستند.

اگر اهل سفر کردن هستید و می‌خواهید زبان انگلیسی را همیشه و در همه حال دنبال کنید و از یادگیری آن لذت ببرید، تافل فور یو را به خاطر داشته باشید. با کمک تافل فور یو می‌توانید در همه جا از طریق اینترنت به آموزش انگلیسی دسترسی داشته باشید و حتی یک روز هم در روند یادگیری زبان انگلیسی‌تان وقفه نخواهد افتاد.

چرا یادگیری زبان انگلیسی برای دوستداران سفر واجب است؟

 همسایه‌ای داشتیم که عاشق سفر کردن بود و در رویاهایش حتی یک لحظه از سفر به دیگر کشورها غافل نمی‌شد. این علاقه به اندازه‌ای بود که گاهی مواقع آقای همسایه تصاویر دیدنی‌های اروپا را جمع‌آوری می‌کرد؛ و این تصاویر حالا تبدیل به یک آلبوم بزرگ شده بودند. این موضوع تا وقتی که او بازنشسته شود ادامه داشت. 

پس از بازنشستگی، حالا وقت آن رسیده بود که آقای همسایه و همسرش به دنبال رویاهایشان بروند.پس بلیط سفر را خریداری کردند و این زوج خوشبخت عازم اروپا شدند؛ اما این سفر به سخت‌ترین سفر عمر آقای همسایه و همسرش تبدیل شد. چون آن‌ها فراموش کردن بودند در اروپا کسی فارسی بلد نیست و باید به انگلیسی صحبت کنند. 

بنابراین از همان لحظه ورود به فرودگاه مشکل زبان انگلیسی در سفر گریبان‌گیر آقای همسایه شد و نتوانست آدرس را درست به راننده تاکسی بدهد. همچنین آقای همسایه نتوانست با متصدی هتل برای درخواست صبحانه، تعویض ملحفه و… ارتباط برقرار کند و حرف زدن با مغازه‌دارها و گپ زدن با مردمی که سال‌ها خودش را برای دیدن آن‌ها آماده کرده بود برایش غیرممکن بود.

بعد ازآن مسافرت پرماجرا، آقای همسایه به محض بازگشت به کشور در کلاس زبان انگلیسی ثبت‌نام و همسرش را هم با خودش همراه کرد. البته داستان آموزش زبان انگلیسی در سفر را هم فراموش نکرد و الان همیشه هم سفرهایش پابرجاست و هم زبان خواندش. البته آقای همسایه معتقد است باید یادگیری زبان را قبل از سفرهای خارجی انجام داد و در طول سفر فقط برای ادامه آن زمان گذاشت نه شروع ماجرا!  

چطور در سفر زبان انگلیسی بخوانیم؟ 

برای آموزش زبان انگلیسی در سفر یک نسخه ثابت و یکسان برای همه وجود ندارند. با این وجود من از آقای همسایه خواستم لیستی که برای یادگیری خودش آماده کرده را در اختیارم بگذارد. حالا با کمک این لیست می‌توانم برای یادگیری زبان انگلیسی بهتر برنامه‌ریزی کنم و مرتب سطح خودم را در این زبان بالا ببرم. 

برای اینکه شما هم بتوانید یک برنامه مشخص برای یادگیری خودتان ترسیم کنید، نکاتی که در این لیست برای تسلط به زبان انگلیسی در سفر مهم هستند را برایتان در ادامه آورده‌ام.

استفاده از اپلیکیشن های آموزشی زبان انگلیسی

از وقتی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند وارد بازار شده‌اند زندگی‌ها ساده‌تر شده است. مخصوصاً اینکه گوشی‌های هوشمند در زمینه آموزش توانسته‌اند انقلابی ایجاد کنند؛ و همه افراد می‌توانند با کمک آن‌ها به منابع فراوانی که در اینترنت برای آموزش زبان انگلیسی در سفر یا خانه هستند دسترسی داشته باشند.

یکی از این منابع آموزشی اپلیکیشن همیار زبان است. با کمک اپلیکیشن می‌توانید از سطح صفر یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنید و قدم به قدم به لغات و گرامر این زبان بین‌المللی تسلط پیدا کنید. با توجه به اینکه در اپلیکیشن برای رسیدن به هر سطح باید سطح قبلی را با موفقیت سپری کنید؛ امکان یادگیری انگلیسی برایتان با بهترین شرایط فراهم می‌شود. همچنین، با استفاده از این اپلیکیشن خیالتان راحت است که در هر سطح به همان اندازه که نیاز است زبان انگلیسی را آموزش می‌بینید.

این اپلیکیشن روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند قابل نصب است و تمام افراد می‌توانند از آن برای آموزش انگلیسی در سفر استفاده کنند.

همسفر شدن با تورهای گردشگری بین‌المللی

سفر کردن آن هم با دانش کم یا متوسط زبان انگلیسی می‌تواند برای هر فردی دلهره‌آور باشد. مخصوصاً وقتی قرار است برای اولین بار به یکی از کشورهای اروپایی، کانادا و… سفر کنید. آقای همسایه که خودش به یادگیری انگلیسی در سفر و در محیط اعتقاد داشت، بارها و بارها به این موضوع اشاره کرده که کاش به جای سفر خانوادگی و شخصی با تورهای گردشگری بین‌المللی همراه می‌شدند. چون وقتی با تور همسفر می‌شوید، این امکان برایتان وجود دارد که از راهنمای تور یا سایر همراهانتان کمک بگیرید.

هسمفر شدن با تورهای مسافرتی برای آموزش زبان انگلیسی در سفر مزیت‌های دیگری هم دارد. از جمله این مزایا می‌توان به افزایش اعتماد به نفس مسافران برای صحبت کردن با بومی‌ها و شناسایی محیط اشاره کرد.

شرکت در کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی

گذشت آن زمان که فقط آموزشگاه‌های دایر در سطح شهر امکان برگزاری کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی را داشتند. چون با وجود اینترنت دیگر برای یادگیری نیازی به حضور در کلاس یا آموزشگاه خاصی نخواهید داشت. کلاس‌های آنلاین آموزش زبان انگلیسی تافل فور یو این امکان را برای علاقه‌مندان فراهم کرده‌اند که در هر زمان و هر مکانی از یادگیری غافل نشوند!

تافل فور یو بهترین اساتید ایران را برای برگزاری این کلاس‌ها انتخاب کرده، تا تمام کسانی که در فاصله‌های دور و نزدیک به شهرهای بزرگ هستند بتوانند انگلیسی و سایر زبان‌ها را با بهترین اساتید این حوزه‌ها آموزش ببینند.

ساعت برگزاری کلاس‌های درسی تافل فور یو منعطف است و برای هر کلاس حدود یک ساعت یا 60 دقیقه زمان در نظر گرفته شده؛ بنابراین برای شرکت در کلاس‌هایتان حتی حین کار یا سفر هم مشکلی نخواهید داشت و می‌توانید در ساعت‌هایی که در روز آزاد هستید یادگیری زبان انگلیسی را دنبال کنید.

استفاده از منابع آموزشی جذاب مانند کتاب داستان‌ها

انسان‌ها به طور ذاتی به شنیدن قصه‌های مختلف علاقه دارند. پس چرا از این روش برای آموزش زبان انگلیسی در سفر استفاده نکنیم؟ در بخش کتاب داستان‌های تافل فور یو شما می‌توانید قصه‌های متنوعی را که در قالب کتاب داستان ارائه شده‌اند مطالعه کنید. تافل فور یو برای این قصه‌ها ترجمه فارسی هم در نظر گرفته تا خواننده بتواند هم‌زمان نسخه انگلیسی و فارسی آن داستان را مطالعه کند.

آیا در سفر هم می‌توان زبان انگلیسی یاد گرفت؟

علاوه بر کتاب داستان‌های انگلیسی، علاقه‌مندان به زبان انگلیسی می‌توانند از پادکست‌های انگلیسی، بازی‌هایی که برای تقویت زبان انگلیسی طراحی شده‌اند و… هم در سفر استفاده کنند. این منابع آموزشی محدودیت زمانی خاصی برای استفاده ندارد و هر وقتی که در قطار، هواپیما و… هستید یا در هتل اقامت دارید می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید و زبان انگلیسی خودتان را بهتر کنید.

ارتباط برقرار کردن با افراد بومی آن منطقه آیا در سفر هم می‌توان زبان انگلیسی یاد گرفت؟

از انگلیسی حرف زدن نترسید! افراد بومی کشورهای دیگر می‌دانند که انگلیسی ممکن است زبان اول توریست‌ها نباشد، به همین خاطر، حتی با استفاده از جملاتی که تازه یاد گرفته‌اید هم می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. ارتباط برقرار کردن با بومی‌ها کمکتان می‌کند که با لهجه‌های مختلف بهتر آشنا شوید و روز به روز زبان انگلیسی خودتان را بهبود دهید.

این ارتباط می‌تواند از همان لحظه‌ای اول سفر با افراد دیگر در هواپیما شروع شود و با رسیدن به هتل و ارتباط با کارکنان هتل و … ادامه پیدا کند. حتی می‌توانید در مراسم‌های مختلفی که در کشورهای مختلف برگزار می‌شوند شرکت کنید؛ و با اصلاحات کمتر شناخته شده زبان انگلیسی آشنا شوید.

اگر برای اولین بار است که می‌خواهید با انگلیسی‌زبان‌ها صحبت کنید، پیشنهاد می‌کنیم چند جمله متداول مانند سوال درباره وضعیت آب و هوا و… را آماده کنید. با کمک این سوال‌ها می‌توانید مکالمه خوبی را شروع کنید و مسیر آن را به سمتی ببرید که می‌خواهید در زبان انگلیسی بیشتر با آن آشنا شوید.

اهمیت آموزش زبان انگلیسی در سفر

چرا باید زبان انگلیسی را حتی در سفر یاد بگیریم؟ این سوالی است که اغلب افرادی که تازه خواندن زبان انگلیسی را شروع کرده‌اند از خودشان می‌پرسند. در اینجا دلایلی که یک توریست باید زبان بلد باشد و هر لحظه در سفر از آن استفاده کند را برایتان آورده‌ایم.

1) ارتباط برقرار کردن با دیگران آیا در سفر هم می‌توان زبان انگلیسی یاد گرفت؟

 آموزش زبان انگلیسی در سفر این امکان را برایتان فراهم می‌کند که به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها سوال کنید، یا به سوالاتی که مطرح می‌شود جواب دهید. به عنوان مثال وقتی در رستوران حضور دارید، انتخاب غذا ممکن است برایتان سخت باشد. زبان انگلیسی کمکتان می‌کند که از پیشخدمت درباره غذاهایی که در منو آورده شده سوال کنید و بهترین گزینه را برای خودتان سفارش دهید.

 یا اینکه وقتی قصد دارید اتاق هتل را تحویل بگیرید یا تحویل دهید هم این زبان انگلیسی است که برای سوال و جواب‌های روزمره کمکتان می‌کند. حتی وقتی قصد خرید دارید و می‌خواهید یک کالایی را بخرید، برای گشت زنی در بازار و چانه‌زنی برای خرید به زبان انگلیسی نیاز دارید.

با بلد بودن زبان انگلیسی در سفر می‌توانید مانند یک فرد بومی با سایرین ارتباط برقرار کنید و مشکل خاصی برایتان پیش نخواهد آمد. 

2) پیدا کردن دوستان جدید

 فقط شما و آقای همسایه به سفر کردن علاقه ندارید، بلکه در کل جهان افرادی دیده می‌شوند که بخش مهمی از زندگی خودشان را صرف سفر و تماشای جهان کرده‌اند. اغلب توریست‌ها به زبان انگلیسی مسلط هستند و از طریق همین زبان مشترک هم با توریست‌های دیگر و افراد حاضر در آن جامعه ارتباط برقرار می‌کنند.

بنابراین با آموزش زبان انگلیسی در سفر می‌توانید نکاتی که برای برقراری ارتباط با دیگران نیاز است را یاد بگیرید و با توریست‌هایی که از کشورهای دیگر به مقصد مورد نظر شما آمده‌اند ارتباط دوستانه‌ای برقرار کنید. این ارتباط‌ها گاهی می‌تواند شروع یک رفاقت چندین ساله و برگزاری تورهای مشترک باشد. البته همین که توریست‌ها تجربه خودشان را درباره سفرهایشان به اشتراک می‌گذارند هم بسیار با ارزش است و می‌توانید با کمک این تجربه‌ها برای سفرهای آینده خودتان برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد.

 3) مستقل بودن و افزایش اعتماد به نفس آیا در سفر هم می‌توان زبان انگلیسی یاد گرفت؟

 بدون آموزش زبان انگلیسی در سفر و قبل از آن، باید همیشه با تورهای مسافرتی یا افرادی همسفر شوید که می‌توانند به این زبان صحبت کنند و توانایی ارتباط برقرار کردن با دیگران را دارند. افرادی که برونگرا هستند و از صحبت کردن با دیگران لذت می‌برند در این زمان‌ها اعتماد به نفس خودشان را از دست می‌دهند.چون خودشان به تنهایی نمی‌توانند در شهرهای مختلف گشت بزنند و با محلی‌ها ارتباط برقرار کنند. 

همچنین وابستگی به دیگران برای زبان انگلیسی باعث از بین رفتن استقلال فردی مسافر می‌شود؛ و برای هر کاری لازم است که یک واسطه درخواست او را برای دیگران ترجمه کند. اما وقتی زبان انگلیسی را بلد باشید، سفرهای خارجی می‌تواند برایتان هیجان‌انگیز و پر از تجربه باشد و از تکرار چندین باره آن‌ها لذت ببرید.

 4) سفرهای تنهایی بدون تور گردشگری

تنها سفر کردن برای افراد زیادی یکی از بهترین تفریحات محسوب می‌شود. مخصوصاً وقتی اهل پیدا کردن هتل‌های اقتصادی و پروازهای چارتری باشید، به راحتی می‌توانید هزینه سفرتان را کم کنید و به جای یک سفر، چند سفر را با هزینه مشخصی که در نظر گرفته‌اید تجربه کنید.

اما وقتی با تورهای مسافرتی همسفر می‌شوید، آزادی عمل زیادی برای انتخاب هتل یا نوع پرواز ندارید و باید از لیستی که برایتان در نظر گرفته شده یک گزینه را انتخاب کنید. البته نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که آموزش زبان انگلیسی در سفر و بلد بودن این زبان بین‌المللی امکان همیشه سفر کردن را برایتان فراهم می‌کند؛ اما وقتی قصد سفرهای گروهی با تورهای محلی و… را دارید، فقط باید در بازه‌های زمانی مشخص شده به مسافرت بروید و نمی‌توانید هر زمانی که دلتان خواست سفر کردن را شروع کنید.

آشنایی با اصلاحات انگلیسی برای سفر  آیا در سفر هم می‌توان زبان انگلیسی یاد گرفت؟

لغات انگلیسی کاربردی برای سفر دوستان

–  سفر یا مسافرت: trip

–  پاسپورت: passport

–  ویزا: visa

–  بلیط: ticket

–  آژانس مسافرتی: travel agent

–  کرایه (تاکسی و…): fare

–  رزرو کردن: reservation

–  مسافر: passenger

–  بیمه مسافرتی: travel insurance

–  گشت و گذار: sightseeing

–  رسیدن، وارد شدن: to arrive

–  ترک کردن، جدا شدن (قطار و…): to depart

–  پرواز کردن هواپیما: Take off 

اصلاحات انگلیسی پرکاربرد برای سفر دوستان

–  پرواز ما ساعت چند است؟: ?What time is my flight

–  با کدام ایرلاین پرواز خواهیم کرد؟: ?What airline am I flying

–  گیت یا قسمت خروجی کجاست؟: ?Where is my gate

–  من پاسپورت خودم را گم کردم!: !I have lost my passport

–  رستوران کجاست؟: ?Where is the restaurant

–  امکان داررد منوی رستوران را ببینم؟: ?May I see a menu

–  امکان دارد صورتحساب رستوران را ببینم؟: ?May I have the bill

–  ایستگاه اتوبوس کجاست؟: ?Where is bus station

–  من قصد دارم به هتل هیلتون بروم.: ?I’m going to the Hinton Hotel

بهترین راه آموزش زبان انگلیسی در سفر چیست؟

 برای یادگیری زبان انگلیسی در سفر بهترین راه استفاده از اینترنت و اپلیکیشن‌هایی است که به این منظور طراحی شده‌اند. یکی از این اپلیکیشن‌ها که می‌تواند حتی کسانی که دانش زبان انگلیسی آن‌ها صفر است را تا سطح حرفه‌ای پیش ببرد، تافل فور یو است. 

 برای اینکه از همین حالا آموزش انگلیسی در سفر را شروع کنید و این کار را پشت گوش نیندازید، در ادامه تافل فور یو چندین جمله و اصلاح رایج را برایتان آورده است. یادگیری این اصطلاحات می‌تواند آغاز راه شما برای یادگیری زبان انگلیسی باشد.

تافل فور یو کلمات مهم زبان انگلیسی را به علاقه‌مندان آموزش می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند که با یادگیری گرامر درست بتوانند با این کلمات جمله‌های مختلف بسازند. همچنین این اپلیکیشن به نحوی طراحی شده است که زبان آموزان را با لهجه‌های مختلف زبان انگلیسی آشنا می‌کند و توریست‌ها می‌توانند با کمک آن زبان انگلیسی خودشان را تا سطح قابل قبولی بهبود دهند.

مطالب مرتبط